Klacht: Belachelijk bedrijf

Arnold van der Ven op 31 oktober 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 1 november 2016
Reactie van het bedrijf:

Hallo Arnold, Bedankt voor je bericht. Dit is niet zo mooi te horen. Ik kan helaas niet zien in ons systeem of dat de chauffeur is geweest bij je buren, maar wanneer je afgelopen vrijdag gebeld hebt met het depot...

Klanttevredenheid: 3.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 31 oktober 2016

Een klant van DPD heeft een klacht ingediend over de levering van materialen die op vrijdag zouden aankomen. De chauffeur heeft het pakket niet afgeleverd, ondanks dat buren thuis waren, en de klant kon het pakket ook niet ophalen omdat DPD op zaterdag niet werkt. Op maandag, terwijl de klant kort weg was, heeft de chauffeur opnieuw niet geleverd en het pakket niet bij de buren achtergelaten.

Mijn Klacht:

Materialen besteld wat vrijdag geleverd zou worden. De chauffeur vond mij niet thuis ( kan moeilijk de hele dag wachten tot DPD langskomt)
de chauffeur heeft niet de moeite genomen om het bij de buren af te geven welke aan twee kanten gewoon thuis waren. vervolgens heb ik gebeld of ik het ergens kon ophalen maar zo flexibel zijn ze niet bij DPD. omdat ze blijkbaar op zaterdag niet werken bij de DPD zouden ze op maandag langs komen. maandag heledag gewacht maar moest even vijf minuten bij de buren zijn dus heb ik een briefje op de deur geplakt dat ik zo terug zou zijn en dat hij het voor de deur mocht neerzetten. (ik woon afgelegen er komt dus niemand anders dan ik) precies in deze vijf minuten is de chauffeur langs geweest en weer niet even naar de buren of gewoon het pakketje achter laten maar rijdt gewoon weer weg. Ik eb dit probleem nooit met goede bedrijven als PACKS of POSTNL. ik zal nooit meer iets bestellen bij bedrijven die met DPD werken want dit wil ik nooit meer mee maken. nu kan ik morgen dus de heledag thuis blijven. ook nog getelefoneerd met DPD maar die zeggen alleen maar sorry ik kan niets voor u doen. Ik adviseer iedereen om webshops die met DPD versturen te vermijden.

Gewenste Oplossing:

als DPD gewoon klantvriendelijk optreed en doet wat de klanten vragen.
wat mij betreft. ik verstuur zelf vele duizenden pakketen via PACKS.nl dit werkt super minder dan 0,2% aan klachten.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 november 2016 om 14:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM