Klacht: 200 euro in rekening afsluiten contract

op 05 oktober 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

We hebben ons jaarcontract eerder moeten aflsuiten dan een jaar en moesten hierdoor 200 euro bijbetalen, belachelijk!!!!! 200 euro boete omdat we eerder afsluiten!!

als 200 euro terug krijg!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 05 oktober 2016 om 13:11 geantwoord

Geachte Stevie,

We begrijpen dat je niet blij bent met de opzegvergoeding die wij bij je in rekening hebben gebracht. Helaas kunnen we niet aan je verzoek voldoen om deze kosten te laten vervallen.

Je hebt per 1 april van dit jaar een contract met ons afgesloten voor drie jaar. Dit contract heb je na 5 maanden al beëindigd. Wij hebben echter wel voor drie jaar energie voor je ingekocht. Ter compensatie van de extra kosten die wij maken, brengen we je deze opzegvergoeding in rekening. Wellicht kun je het bedrag declareren bij je nieuwe energieleverancier?

Marlies
Nuon Webcare

Heeft op 05 oktober 2016 om 14:32 geantwoord

Ik heb het moeten afsluiten door onvoorziene onstandigheden en omdat ik niet langer in het huis woon. Dan is er nog geen reden om mij een boete van 200 euro te geven, en snap niet precies waar u vandaan haalt dat jullie 3 jaar energie moesten inkopen terwijl ik een contract van een jaar ben aangegaan?

Reactie van de melder van de klacht Stevie9999999

2 maanden geleden - daarnaast las ik op de consumentenbond dat jullie maximaal 50 euro per product in rekening mogen brengen als je eerder opzegt, en jullie hebben maar liefst het dubbele in rekening gebracht. https://www.consuwijzer.nl/energie/vergelijken-overstappen/procedure-overstappen/opzegvergoeding-betalen-als-energiecontract-stopt Hoeveel opzegvergoeding moet u betalen? Hoeveel u aan opzegvergoeding moet betalen, hangt af van het energiecontract dat u hebt en van het moment waarop u stopt. Hebt u een energiecontract voor een jaar? En zegt u het contract eerder op? Dan moet u maximaal 50 euro betalen. Hebt u een energiecontract voor langer dan een jaar? Dan moet u kijken hoeveel tijd het nog zou duren voordat het contract afloopt als u gewoon was doorgegaan. In het schema ziet u hoeveel u dan maximaal hoeft te betalen: Opzegvergoeding voor energiecontracten hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? hoeveel moet u maximaal betalen? korter dan 1,5 jaar 50 EUR 1,5 - 2 jaar 75 EUR 2 tot 2,5 jaar 100 EUR langer dan 2,5 jaar 125 EUR

Alle klachten die gemeld zijn door Stevie9999999