Klacht: 2 maanden na aankoop nog geen werkende tablet!

op 12 september 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op 10 juli hebben we een nieuwe Samsung Pro tablet aangeschaft bij Media Markt Den Bosch. Na respectievelijk een batterijprobleem (fabricagefout), een softwarefout en een beschadiging (na reparatie ontstaan) hebben we na meer dan 2 maanden onze tablet nog steeds niet in bezit. (Nog steeds bij de technische dienst van MM).
Omdat we een grote klant zijn (veel aankopen hardware t.b.v. een hogeschool) hebben we gevraagd om een coulante oplossing. Er kwam echter geen vervangend apparaat, geen vervanging door een nieuw apparaat, geen mogelijkheid tot het ongedaan maken van de koop. We mogen zelfs niet van de Samsung-service gebruik maken om het apparaat op te laten halen thuis en te laten bezorgen. Samsung Nederland heeft ook moeite met deze gang van zaken, maar kan er geen invloed op uitoefenen omdat de koopovereenkomst met MM is gesloten.
We moesten inmiddels dus al 7 keer naar Den Bosch afreizen. We zijn zeer onvriendelijk bejegend: we kunnen wel \\\’staan klagen\\\’, maar de Mediamarkt kon ook niet weten dat ze een defect apparaat hadden verkocht. Omwisselen voor een goed apparaat was niet mogelijk. \\\’Wij kunnen geen refurbished spullen verkopen\\\’. Het feit dat wij een gloednieuw apparaat (als we het tenminste ooit nog in goede staat terug krijgen) als refurbished in gebruik gaan nemen deed niet ter zake. Door medewerker D.D. werd ik uitgelachen toen ik aangaf inmiddels nogal gefrustreerd te zijn dat we voor de 6e keer onverrichter zake naar Den Bosch waren gekomen. Dezelfde medewerker zei \\\’dat weten we nu wel, daarover heeft u het de vorige keer al genoeg gehad\\\’ toen ik de 7e keer aangaf dat het nu toch wel heel storend begint te worden. De brutaliteit! Het feit dat we het apparaat niet terug nemen omdat er en krasje is ontstaan tijdens de reparatie werd geduid als onvriendelijkheid van onze kant. De medewerker weigerde te vertellen wat er procedureel ging gebeuren met het beschadigde apparaat. Uiteindelijk werd na lang aandringen bevestigd dat het naar Compuserve terug zou gaan. Een print van de opdrachtomschrijving naar CS werd geweigerd. We mochten op het scherm ook niet de beschrijving bekijken.We kregen van medewerker D.D. te horen dat we weer achteraan de rij moesten aansluiten als we hier nog langer om zouden blijven vragen. Na een week kregen we een mail van dezelfde D.D. dat er geen schade was geconstateerd door de technische dienst van MM zelf. De tablet is dus niet naar Compuserve geweest, zoals beloofd. Na veel misgelopen terugbelafspraken (we moesten er steeds weer zelf achteraan) kregen we na 5 dagen eindelijk iemand aan de telefoon die de schade ook constateerde en het nu wederom heeft opgestuurd.

De medewerkers bleven vanaf het begin herhalen dat we niet \\\’kunnen ruilen\\\’ (we hadden nl. de doos open gemaakt) terwijl het niet om ruilen gaat. Van het begrip non-corformiteit, waarvoor we dus een goede oplossing vragen, heeft het personeel nog nooit gehoord, van klantenservice helaas ook niet. We hebben tussentijds expliciet gevraagd om klantvriendelijkheid, op zijn minst wat begrip of een excuus. Iets waaruit blijkt dat MM het vervelend vindt voor een trouwe klant dat het zo gelopen is. Er werd expliciet gezegd dat ze dat niet nodig vinden omdat MM er ook niets aan kan doen. Voor het herhaaldelijk niet nakomen van belafspraken, voor het uitlachen (misschien uit nervositeit, maar toch) en voor het niet nakomen van opdrachten van de servicedeskmedewerkers aan de technische dienst werd ook geen excuus aangeboden.

We willen binnen een week vanaf heden een Samsung Pro in nieuwstaat ontvangen of het ongedaan maken van de koop. Krijgen we het oorspronkelijk apparaat terug: dan willen we een financiële compensatie voor het feit dat het apparaat inmiddels refurbished is en 2 maanden oud.
Tenslotte willen we een excuus van Mediamarkt voor de gang van zaken en zou een kilometervergoeding (tot nu toe 504 km) voor alle bezoeken aan MM wel op zijn plaats zijn.

We hebben deze klacht en gewenste oplossing ook via het contactformulier naar Mediamarkt verzonden.
Noot: er is geen klachtenprocedure te vinden op de website, althans niet via het menu, de zoekfunctie, of het contactformulier.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

Reactie van de melder van de klacht MAS-HMH

1 jaar geleden - Dit bericht ontvangen op 14/9: 'Je hebt onlangs een klacht gemeld over Media Markt. Helaas neemt Media Markt jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl.' Er is geen reactie gekomen op de klacht, ingezonden via het contactformulier van Mediamarkt. Er is geen adres te vinden om een aangetekend schrijven aan te richten. Ook via deze weg dus geen reactie. We hebben ons best gedaan het goed op te lossen. Tijd voor de publicitaire en juridische weg.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MAS-HMH