Klacht: 2 Jaar en nog altijd geen Internetbankieren mogelijkheid

op 08 juli 2017 over ING in de categorie Banken

Na 2 jaar af en aan contact met ING, heb ik nu nog altijd geen ING
bankieren, en toen het eindelijk bijna in orde was, dat wil zeggen, de codes om in te loggen hsad ik nog niet gekregen, ben ik m’n betaalpas verloren in Spanje-Mallorca, een 2 maanden geleden, wat de ING natuurlojk weer gretig aan nam, om weer het spelletje te beginnen spellen vb:

Ik had m’n nieuwe pas ontvangen en m’ adres gewijzigd op een tijdelijk werk adres, toen heb ik m’n adres veranderd met een digitale handtekening, en de gegevens, plus een copy van m’n ID kaart.

Na het ontvangen van m’n betaalpas, kreeg ik werk in Belgie, dus heb ik gevraagd de nieuwe pin-code naar een filiaal in Rotterdam te zenden…
per mail ,,,

Dus wat deed ING, weer een nieuwe betaalpas aangevraagd, dus wanneer ik m’n adres ging veranderen, met digitale handtekening, plus
de nummer van m’n nieuwe betaalpas, was, m’n inmiddels al niet meer geldig, omdat de vorige ING-medewerker ongevraagd, ook een nieuwe Betaalpas, had aangevraagd, terwijl alleen een nieuwe pincode was afgesproken.

Die ”techniek” hebben ze meerdere keren toegepast, en dan natuurlijk,
de oneindige internetbankieren-inlog-codes, toeverzonden, naar me,
en terwijl ik een andere ccode vroeg omdat ik niet kon inloggen, werd
me ook nog’ns gevraagd ofdat ik het wel op de juiste manier het inlog-process vervulde!lol.
Ook hebben ze dan een nieuwe code verzonden, die dan weer niet werkte,
dan daarna weer een paar keer de oude code, daarna een nieuwe code met een nieyw paswoord, maar die ook niet werkte.
Na weer een tijdje, hebben ze die nog een paar keer verzonden, en me verzekerd dat het van mijn kant kwam, toen ik hun, hun eigen verzonden code, plus de brief naar hun terug zond per email, stelde ze na weer een hele tijd vast, dat er een printfout was gebeurd, en dan de kleine ”c” letter in het paswoord, eigenlijk een ”e” moest zijn, en hun excuses daarvoor!lol.

Dus tegen de tijd dat ik respons -mail van hun binnenkreeg, en het weer hing uitproberen, … u weet het al … hadden ze het internet-bankieren weer
geblokkeerd (normale procedure) en moet ik weer wachten op een nieuwe
code, maar toen wisten ze niet zeker of m’n inlog – code nog kon gebruikt worden (vroegen ze aan mij…lol) etc etc, intussentijd hadden ze me wel een 10 euro waardebon cadeau gegeven.

Een werkende betaalpas, een cadeau-bon voor 100euro, en kunnen internet bankieren!... zoals iedereen na 2 jaar en nog wat ...

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 09 juli 2017 om 11:59 geantwoord

Beste Steve,

Dit klinkt als een hele hoop rompslomp waar je al een hele tijd last van hebt. Dat vinden wij natuurlijk jammer. Om je van dienst te kunnen zijn, moeten we je gegevens erbij pakken. Dit kan helaas niet via dit kanaal, en daarom wil ik je vragen om telefonisch (tel 020-2288888), via de chatfunctie in Mijn ING, of via Social Media (Facebook, Twitter, WhatsApp) contact met ons op te nemen.

We gaan dan kijken of je adresgegevens nu juist in het systeem staan zodat je in goede orde nieuwe inlogcodes en een Betaalpas kunt ontvangen.

Ook kunnen we dan de huidige status inzien van jouw Mijn ING account, om vast te stellen wat er precies moet gebeuren.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 09 juli 2017 om 15:58 geantwoord

Dit is hetzelfde ''ooh wat jammer'' dat ik al vele malen heb verstuurd gekregen,
gij wijze van email & tekefonisch, maar het eindigt altijd weer in dezelfde routine,
plus nu moet ik nog gaan betalen voor een half-uur telefoon gesprek om het te gaan oplossen, en van een kleine compentatie of een bevoordeelde werkwijze,
om het op te lossen, spreekt hj niet ... wat jammer? Ik spreek hier van twee jaar,
niet kunnen internet bankieren, niet twee maandjes. Plus, dan kom ik wederom terecht bij 11 verschillende medewerkers, die elk van hun doen alsof ze mijn gegevens, plus geschiedenis van de gebeurtenissen, niet kunnen overzien.

En ze hebben mijn Tel. nummer..

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste Steve, Ik begrijp je frustratie, maar helaas kan ik via dit kanaal geen actie voor je ondernemen, vandaar mijn verwijzing naar de klantenservice. Je kunt er ook voor kiezen om je (gratis) te laten bellen door een adviseur: https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=freecall&subscrid=DB0B3D48-8BF8-48CE-9F4D-1FA944056CAD Wat ook een optie is, is om bij ons op het ING-kantoor langs te komen zodat we alle zaken in één keer kunnen regelen. Je bent van harte welkom, en de koffie staat klaar. Nogmaals wil ik laten weten dat ik deze situatie bijzonder vervelend vind, maar dat ik het op dit platform niet voor je kan oplossen. Dat spijt me. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door St13v13