Klacht: Wacht nog steeds op mijn geld

op 26 mei 2019 over 1dagdeal.nl in de categorie Deal-Sites

Op 1 februari heb ik schoenen bij 1dagdeal gekocht en deze heb ik 6 februari ontvangen. Ik heb direct per mail te kennen gegeven dat ze te klein zijn, ondanks dat ze op de website hadden aangegeven dat je ze beter een maat groter kunt kopen. Ik had ze een maat groter gekocht, maar ze waren alsnog te klein.

Ik heb binnen de bedenktijd de koop ontbonden. Op 9 februari heb ik namelijk de schoenen aan hen teruggestuurd. Het bewijs daarvan heb ik hen ook toegestuurd incl. bewijs van PostNL dat het op hun adres geleverd is. Ik heb ook een bevestiging per mail van Willy (klantenservice van 1dagdeal) ontvangen, dat de schoenen in goede orde ontvangen zijn. Op 14 februari jl. geeft Willy aan de betaling in orde te zullen maken (ook dat staat zwart op wit) en dat het ongeveer 14 dagen kan duren.

Vervolgens heb ik niks meer van Willy gehoord, maar kreeg ik een mail van Anne. Die vertelde mij dat ze de schoenen opeens niet meer ontvangen hadden, omdat de Track en Trace van PostNL als leidend wordt beschouwd en deze stond nog op ‘vertraagd’. Ondanks dat Willy 12 februari jl. per mail aan mij had bevestigd dat ze het ontvangen had, wilde Anne niet tot afhandeling overgaan, omdat de status van PostNL op vertraagd bleef staan. Als klant heb ik PostNL voor hun gebeld en daar geven ze aan dat 1dagdeal op de hoogte moet zijn van het feit dat een postbusadres via de volgende website bekeken dient te worden: www.internationalparceltracking.com. Hierop is te zien dat het op 12 februari jl. bij hen is afgeleverd. Dus wederom bewijs en ze blijven bij het standpunt dat ze het niet ontvangen hebben. Ze wekken bij mij nu de indruk dat ze niet hun verantwoordelijkheid willen nemen en op deze manier onder hun wettelijke verplichtingen willen uitkomen van het terugbetalen van goederen die ze reeds ontvangen hebben.

Op 1 april heb ik aangifte gedaan bij de politie. 11 april werd ik door Maartje gebeld en zij beloofde mij dat het bedrag binnen 14 dagen op mijn rekening zou staan. 14 Februari jl. verzekerde Willy mij ook al dat ik binnen 14 dagen terugbetaald zou worden. Hun mailadres ‘klantenservice@1dagdeal.nl’ werkt ook opeens niet meer. Als ik mail en vraag waar het geld blijft, dan krijg ik een standaard bericht dat ze nog in afwachting zijn op goedkeuring van het management en dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Ik kan op geen enkele mail meer een reply sturen, dus ik communiceer alleen nog maar via de website.

Volgens de wet is 1dagdeal verplicht om binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst het volledige aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terug te betalen. Inmiddels is de termijn van veertien dagen verstreken. Ze hebben de schoenen sinds 12 februari al in huis. Na 3,5 maand zou ik nu toch echt graag mijn geld terug willen ontvangen.
Het openstaande bedrag van € 59,95 incl. verzendkosten € 6,95. Ik verwacht daarbij opgeteld de wettelijke rente vanaf het overschrijden van de termijn voor terugbetaling.

Dit is een hele slechte zaak en ik zou wensen dat dergelijke online winkels gestopt worden, zodat niet nog meer consumenten de dupe worden van dergelijk ogenschijnlijke frauduleuze praktijken. Wie kan dit stoppen?

Wanneer het openstaande bedrag van € 59,95 incl. verzendkosten € 6,95 terugbetaald worden en dat ik het daadwerkelijk op mijn rekening zie staan. Nu niet alleen beloven, maar ook doen! Ik verwacht daarbij opgeteld de wettelijke rente vanaf het overschrijden van de termijn voor terugbetaling. Echter vrees ik dat ik daar naar kan fluiten, dus ben al blij met mijn aankoopbedrag incl. verzendkosten.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 1dagdeal.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 1dagdeal.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door N.Steutel