Klacht: 100,- BOETE

op 21 mei 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Vandaag is ons huis verkocht dus Eneco opgezegd, doordat wij gaan huren in een complex waar al een aanbieder zit kan Eneco niet mee.
nu hoor ik vandaag dat ik 100.- euro boete ( 50,- voor gas /50.- voor elektra ) moet betalen van wege contract breuk .
Daar ben je dan ruim 20 jaar vaste klant voor geweesrt.
Belachelijk.

Wanneer die boete wordt kwijtgescholden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u een boete heeft gekregen omdat u uw contract niet mee kunt nemen naar uw nieuwe woning. Graag reageer ik hierop. Ik vind het erg vervelend om te lezen dat u geconfronteerd bent met een boete terwijl u al lang klant bent bij Eneco. Normaliter brengen wij inderdaad een boete in rekening wanneer u uw contract voortijdig beëindigd. Echter zijn er een aantal uitzonderingen, waaronder wanneer iemand gaat verhuizen naar een woning waarbij elektra en/of gas inclusief is. Ik zorg er graag voor dat de boete komt te vervallen. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer nodig. Ik verzoek u uw klantnummer toe te voegen aan uw gegevens. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Manon Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Reneva

2 maanden geleden - Goedemiddag Eneco, Wat fijn om dit te horen Mijn klant nummer is :11681858 Fijne dag vr. Groet R.E.L. Stolwijk

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 25 mei 2021 om 13:48 geantwoord

Beste meneer, mevrouw Stolwijk,

Hartelijk dank voor uw reactie en het toesturen van uw klantnummer. Graag reageer ik op uw bericht.

Uw contract is onlangs beëindigd waardoor u nog geen eindnota heeft ontvangen. Op dit moment zijn er dan ook nog geen boetes in rekening gebracht waardoor ik deze nog niet kan laten vervallen. Ik verzoek u contact met ons op te nemen zodra u uw eindnota heeft ontvangen. We lossen het dan graag alsnog voor u op. Tevens heb ik hier ook een duidelijke aantekening van gemaakt in ons systeem.

Ik vertrouw erop u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een prettige dag toe.

Manon
Eneco Webcare

Heeft op 28 mei 2021 om 11:42 geantwoord

heb de boetes inmiddels ontvangen, en er over gebeld met Eneco,
de dame begreep er niets van, maar zou de boetes in trekken.
maar nu wordt die 2x 50.- euro boete verrekend met de eindnota.
Ik word hier echt beetje moedeloos van.

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste meneer, mevrouw Stolwijk, Hartelijk dank voor uw reactie waarin u schrijft dat er een verrekening heeft plaatsgevonden met de eindnota. Graag reageer ik hierop om u hier duidelijkheid over te geven. Er is twee maal 50 euro boete in rekening gebracht. Deze zijn niet door u betaald. Naar aanleiding van het telefonisch contact zijn deze boetes tegen geboekt en niet verrekent met uw eindnota. Er is namelijk nog geen eindnota opgemaakt. Door de tegenboeking zijn de boetes komen te vervallen. U hoeft deze daarom niet te voldoen. Binnen enkele weken ontvangt u een eindnota. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een prettige dag toe. Met vriendelijke groet, Manon Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Reneva