Klacht: Zonnebril op sterkte coating verdwijnt

op 30 augustus 2016 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Graag wil ik een volgende melding maken. 3 jaar geleden
heb ik een zonnebril op sterkte gekocht met een montuur van Michel Cors. Een vrij groot montuur die ik nodig heb vanwege een netvliesloslating. Na een jaar merkte ik, dat er vlekken op de glazen ontstonden. Te lang gewacht maar toch maar even bij Pearl langsgaan waar ik het montuur heb gekocht. Daar werd ik er op aangesproken dat deze bril niet in de in de collectie zat en dat ik hem bij een ander had gekocht. Hij kwam echt niet bij Pearl vandaan. De verkoopster kende de collectie en ik vergiste me zeker. Daar sta je dan…… Ik zeg dat ik hem echt wel bij Pearl heb gekocht. Op hij staat toch in de collectie. Laat u u bril in de zo’n liggen? Ik dragen hem in de zon. Daar heb ik hem toch voOr? Een bril is al echt wel oud na 2 jaar. Ik was best wel in de war hierdoor en heb mij een beetje laten overdonderen. Ik hoefde niets te verwachten maar er zou contact met het hoofdkantoor worden gelegd en ik zou hier nog over horen. Niets gehoord meer na die tijd, misschien had ik er sneller achteraan moeten gaan maar dat is in mijn geval wat moeilijker omdat de verkoopster vrij direct en dominant overkwam werd mijn kant van het verhaal niet geloofwaardig. Ik had niet goed voor mijn bril gezorgd. U moet weten dat ik hem altijd in de billenkoek bewaar want ik kan niet zonder.

Als ik nieuwe glazen krijg waar de coating niet van het glas verdwijnt. Waarschijnlijk is de garantie allang voorbij. Als ik wat anders benaderd was had ik ook meer voor mijzelf opgekomen en eerder terug gegaan.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 17 november 2016 om 09:21 geantwoord

Een bril is aan slijtage onderhevig, ook de glazen. Economische levensduur van een bril is gesteld op 4 jaar. Omdat de bril inmiddels 3 jaar oud is, is een korting aangeboden door de winkel van 25% op nieuwe glazen.Dit aanbod geldt tot en met 30 September 2016 . Is per email bevestigd

Alle klachten die gemeld zijn door Brilcoating
x