Klacht: Zonnebril niet kunnen kopen

op 23 mei 2016 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ik wil graag een zonnebril kopen met polariserende glazen en de goedkoopste Variofocus glazen. Dit is niet mogelijk omdat men in de winkel zei dat zij dit niet konden aanvinken. Vervolgens bij klantenservice te horen gekregen dat dit beleid is. Een duurder soort Variofocus is wel mogelijk. Technisch is het geen probleem maar uit beleidsoverwegingen kan het dus niet. Geldklopperij lijkt me.

Ik ben tevreden als ik wel een zonnebril met bovengenoemde glazen kan kopen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 23 mei 2016 om 16:03 geantwoord

Beste heer Innemee,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb navraag gedaan bij onze glasafdeling waarom de multifocale Basic glazen niet met polariserend glas kunnen worden besteld. De reden hiervan is dat wij zulke glazen niet in ons assortiment hebben opgenomen. Hans Anders verkoopt wel polariserende multifocale glazen in Professional of Excellent categorie. Het is hierdoor helaas niet mogelijk om een bril met multifocale Basic glazen met polariserend glas te leveren.

Ik vind het vervelend dat ik u niet anders kan berichten.

Hans Anders Klantenservice

Heeft op 23 mei 2016 om 16:18 geantwoord

Dit is een bewuste keuze om mensen op kosten te jagen. U zou kunnen overwegen om de professional glazen dan tegen het goedkopere tarief aan te bieden of gewoon de goedkope glazen in het assortiment op te nemen. Ze waren er in het verleden namelijk wel volgens het personeel in Naaldwijk.

Alle klachten die gemeld zijn door M. Innemee