Klacht: Zondet toestemming geld in rekening gebracht

op 13 december 2017 over Targetmedia in de categorie SMS Diensten

Op woensdag 13 december kreeg ik een sms van mijn provider Vodafone dat ik een abonnement heb op PlayMore voor ongelimiteerd spellen voor 5 euro per week. Aangezien ik zelden spelletjes op mijn smartphone speel is het onmogelijk dat ik voor deze dienst ooit toestemming gegeven heb. Ook niet per ongeluk want ik ben wel zo accuraat om niet overal akkoord mee te gaan zonder te weten wat het is. Waarschijnlijk is mijn bedrijfsnummer gewoon van internet geplukt en is er misbruik gemaakt.

Navraag bij Vodafone leverde op dat het bedrijf TargetMedia erachter zit. Het abonnement is beëindigd, maar op deze manier kan er natuurlijk volgende week opnieuw zoiets gebeuren. Er zijn dus onterecht en zonder toestemming kosten in rekening gebracht. Dit mag wettelijk gezien niet, wat logisch is want als iedereen zo zijn geld zou kunnen verdienen is het einde zoek uiteraard.

De onterechte kosten horen teruggestort te worden en Targetmedia moet met deze wanpraktijken stoppen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Targetmedia

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Targetmedia nog niet in behandeling is genomen.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Targetmedia in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Targetmedia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Targetmedia

Heeft op 17 mei 2018 om 12:28 geantwoord

Beste Marly, TargetMedia is een technisch platform (gateway) en geen aanbieder van mobiele diensten, de diensten worden door aanbieders via ons platform aangeboden. Wie de aanbieder (content provider ) is kun je altijd nagaan via payinfo.nl. Je kunt inzake deze issue contact opnemen met jouw operator, zij handelen de refunds af. Als Vodafone jou heeft doorverwezen naar ons hebben ze onrechtmatig gehandeld, zie de gedragscode artikel 31. je hebt het daar gemeld dus zij hadden dat verder op moeten pakken omdat het anders via verschillende kanalen gaat lopen. Ik hoop dat ik zo e.e.a. voor je heb kunnen verduidelijken.

Alle klachten die gemeld zijn door Marlyvk