Klacht: zogenaamde achterstand hypotheek Z 090-678995 A-090 723870

op 09 september 2016 over ING in de categorie Banken

Geachte,
Na 1,5 jaar communiceren over mijn betaling van hypotheek, de afspraak was dat ik de 15e de hypotheek overmaak. De ING ziet dit als achterstand omdat ING de 1e en 8e van de maand incasseerd. Aangezien ik een startende ondernemer ben, is mijn geldsstroom anders dan voorheen. Mijn man krijgt op de 15e altijd zijn salaris en dan maak ik het over. Zoals er eerder beschreven ING ziet dit als achterstand, ongeveer 50 x gehoord, ook op mijn vraag hoe kunnen wij het oplossen. Eindelijk had ik een meedenkende mw aan de telefoon, ik kon per maand een bedrag aflossen en als ik dan aan het bedrag van de maandelijkse hypotheekschuld zat dan liep ik voor.
Helaas kwam er vorige jaar een kink in de kabel, door ziekte, en was ik vergeten tegen mijn te vertellen dat hij ook de betalingsregeling moest overmaken. Paniek , het gaat om 2 weken. Al met al weer opnieuw een afspraak gemaakt en vorige week de laatste termijn betaald. Dus als ik nu de 15e de hypotheek overmaak loop ik dus 2 weken voor.
Probleem opgelost zou u zeggen…
Wat schetst mij verbazing, heeft het bedrijf syncasso een exploot bij ons neergelegd voor loonbeslag….

Hoe kan dit ???

Dus stel dat mensen( KLANTEN) 1 maand echt achter zou lopen betekent dit dus dat de ING direct beslag laat leggen. BIZAR!!

Kortom, ik heb juist zo vaak contact gezocht hoe we het konden oplossen naar heel telefoontjes tref ik een meedenkende mw die en oplossing heeft. Vervolgens denk ik nu is het geregeld en loop ik voor.
Want er is geen achterstand!!!

Mijn verzoek is dat het bedrijf syncasso door ING op de hoogte wordt gesteld en dat de claim wordt geseponeerd. Ik heb zelf ook een mail naar Syncasso gestuurd.

Ik hoop niet dat ik verdere stappen moet ondernemen en ga er dan ook vanuit dat ING dit met de beleidsbepalers zijn doornemen.

Ik ben een mens en geen hypotheeknummer.

Alvast dank en hartelijke groet,

Joyce Kranendonk

Als het bedrijf Syncasso zich terugtrekt, ING nadenkt over het feit dat we mensen zijn en dat dit heel verdrietig is en stress oplevert terwijl mensen er alles aan doen om geen hypotheekschuld te hebben.
Graag een bevestigingsbrief met daarin duidelijk staat vermeld dat er inderdaad geen achterstand is.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 09 september 2016 om 15:36 geantwoord

Hoi Joyce,

Ik heb je klacht gelezen en kan me voorstellen dat je hier boos en verdrietig over bent. Ik kan vanuit dit platform helaas de situatie niet beoordelen of eventueel verhelpen. Je geeft aan al veelvuldig contact te hebben gehad maar ik wil je toch vragen of je via de volgende link telefonisch contact wil opnemen om de situatie nogmaals te bespreken:

Ik hoop dat we samen met je tot een oplossing kunnen komen.

Richard
ING Webcare