Klacht: Abonnement geannuleerd, toch betaald

op 06 januari 2020 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ziggo deed mijn moeder een aanbod voor alles in één, telefoon, tv en internet. Ik had bedenkingen vanwege alarmering via vaste telefoon, maar na herhaalde telefoontjes van Ziggo toch overstag gegaan onder voorwaarde dat het echt geen probleem zou zijn. De monteur kwam en constateerde meteen dat dit niet mogelijk was. De monteur meldde dit aan Ziggo, ik stuurde het modem retour en had contact met KPN dat er geen overstap plaats vond. Deze meldde dat ik contact op moest nemen met Ziggo daar die de opdracht had gegeven alles op te zeggen en nu opdracht moest geven alles weer aan te melden. Contact gehad met Ziggo via telefoon en alles nogmaals uitgelegd en opgezegd. Er vond geen overstap plaats en er kwam geen abonnement bij Ziggo behalve de al bestaande tv via de kabel. Kpn gaf keurig telefonisch door dat Ziggo alles doorgegeven had en de telefoon bij de Kpn bleef. Ik ging er van uit dat alles in orde was en nu merk ik per toeval dat er al die tijd toch een bedrag betaald is voor internet, bellen en tv terwijl het contract nooit is ingegaan en er niets is geleverd behalve het al bestaande kabelabonnement voor tv. Ruim 3 jaar te veel betaald en Ziggo geeft niet thuis want er is geen bewijs dat ik daadwerkelijk heb opgezegd. Zij kunnen namelijk in hun administratie niet verder terug kijken dan 2017 en dit is van 2016. Wel kunnen ze zien dat er nooit gebruik is gemaakt van het internet en van de telefoon. Maar ze blijven er bij dat zij geen fout hebben gemaakt.

Ik vraag een tegemoetkoming in de te veel betaalde kosten. Deze zijn opgelopen tot meer dan € 500,00. Al zou Ziggo hier de helft van vergoeden, zijn wij tevreden.

Reactie van de melder van de klacht Maresse

4 weken geleden - Inmiddels telefonisch contact gehad met een mevrouw van de klachtendienst en we zijn tot een overeenstemming gekomen. Niet het hele bedrag wordt terug betaald maar wel een deel (1 jaar). Ik zal goed controleren of dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Alle klachten die gemeld zijn door Maresse