Klacht: Ziggo, levensgevaarlijk!

op 29 mei 2020 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Mijn opa en oma (85) zijn al jaren klant bij Ziggo. Ze zijn helemaal gewend aan de wijze waarop de TV, telefoon en het internetWIFI werkt maar ondervinden de laatste 2 jaar best wat problemen. Deze hinder in altijd een beetje van tafel geschoven omdat na kleine aanpassingen alles weer redelijk werkte en ze weer vooruit konden. De laatste 2 maanden zijn de problemen dusdanig verergerd waardoor mijn opa en oma beide van 85(!), in Coronatijd (!), regelmatig zonder TV en internet zitten maar belangrijker nog: regelmatig zonder telefoon! Ze hebben dagelijks contact met huisartsziekenhuis wat nu dus niet mogelijk is!
Opa heeft verschillende keren contact gezocht met Ziggo, waar dit mogelijk was, de hoorn werd er opgegooid en kwam niet verder dan het opsturen van een nieuwe modem die ze zelf mochten installeren. We hebben het over mensen van boven de 85..
Hier heb ik het over gepakt. Inmiddels ken ik de hele helpdesk van Ziggo want je van het kastje naar de muur sturen is hun specialiteit. Nul empathie voor de situatie en ook ik voel mij totaal niet serieus genomen. Er is na veel discussie een monteur gekomen, hij heeft de boel in huis werkend gemaakt en opdracht gegeven de wijkkast na te kijken.Want hier zat blijkbaar een signaalbreuk. Dit hebben ze opgepakt met als resultaat helemaal geen telefoon meer! Er werd een nieuwe afspraak gepland voor de volgende dag omdat ze het eindelijk met mij eens waren dat het niet kan dat ouderen van 85, die dagelijks in contact zouden moeten staan met huisarts en ziekenhuis, geen telefoon hebben. De monteur zou tussen 12 en 18 komen, om 17:00 toch maar gebeld met de vraag of deze man nog zou komen. Nu bleek dat de dame van Ziggo een foutje had gemaakt. in plaats van 28 mei heeft ze 28 april aangehouden waardoor er helemaal geen monteur kwam en er weer niets opgelost kon worden. De oplossing van Ziggo: een nieuwe afspraak plannen over een week.

Je kunt je voorstellen dat op dit moment bij mij het kookpunt meer dan bereikt was. Ze zouden dus nog een week niet bereikbaar kunnen zijn. Wat nu als ze die ambulance echt nodig hebben? Dat was twee weken geleden het geval! Gelukkig rijdt mijn opa nog auto en zijn ze zelf naar het ziekenhuis gereden. Dit is levensgevaarlijk!

Inmiddels hebben we zelf iemand ingeschakeld om in de kast te rommelen zodat ze telefoon hebben want van Ziggo hoeven we niets te verwachten!

Deze keer mag Ziggo zelf met een oplossing gaan komen. Ze hebben nu telefoon omdat we dit zelf geregeld hebben. Maar de stress en onrust die deze maanden met zich mee hebben gebracht zijn gigantisch!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Femke001