Klacht: zeil excursie van Tui niet geannuleerd voor noodweer

op 24 september 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Beste Tui,
wij hebben afgelopen dinsdag een zeilexcursie gedaan op Kreta vanuit Time to smile van Tui. Het weer was bar en boos het regende al toen we om 8:15 uur we opstapte bij de bus heb de hostes een sms gestuurd met de vraag of de zeilexcursie wel doorging ( ons werd verteld dat hij met regen en teveel wind geannuleerd zou worden) ja de excursie ging gewoon door werd er gezegd , heel raar zo ook de reactie van andere gasten. Na dik een uur met de bus ( wat ons ook niet verteld was, het ging om 28km)kwamen we aan op een naar ons veel te kleine boot voor zoveel gasten er waren geen lig of normale zitplaatsen. De donkere wolken hingen over zee en er was geen boot op het water maar toch vertrok de kapitein met de woorden dat het beter zou worden in de middag. We voerden een klein uurtje naar een onbewoond eilandje waar je normaal gesproken kan wandelen of snorkelen onderweg regende het en eenmaal bij het eilandje kwam de hemel naar beneden zware regen onweer en stroom. er werd verzocht om allen beneden in de kajuit te gaan zitten, inmiddels nat en koud zaten ( niet iedereen want er was geen plek) we te rillen tegen elkaar aan in de boot terwijl de kapitein en zn bemanning met man en macht de boot probeerde onder controle te krijgen en het water probeerde buiten t houden ( het was best angstig) . De kapitein deelde ons mee dat als de onweer op zou houden we terug naar de haven zouden varen want het was te gevaarlijk. na ongeveer anderhalf uur in angst, door en door nat en koud besloot hij te gaan varen ook dit was geen pretje met die storm er waren behoorlijk mensen zeeziek.eenmaal bij de haven ( 13 uur wat normaal gesproken 18:30 uur zou zijn) wilde hij toch de lunch voorschotelen maar we hadden hem gezegd dat we dit liever niet wilde we wilde allemaal zo snel mogelijk naar de bus. De bussen werden gebeld en hij heeft toch de lunch neergezet . Ook deze lunch was niet wat wij er van voorgesteld hadden. Na een uurtje waren alle bussen er en iedereen wilde zo snel mogelijk van boord . Uiteindelijk wat een hele leuke gezellige snorkel dag had moeten zijn veranderde in een horror en angst dag. Eenmaal terug in het appartement ( 15 uur ) hebben wij hier direct met nog 2 gasten uit Sundance time to smile melding van gemaakt bij de hostes . Ze vond dit zo sneu voor ons en ging er alles aan doen om voor ons een compensatie te regelen . wij wilde graag de dag over doen op donderdag of ons geld terug. Donderdag kregen wij te horen dat we van de Excursieorganistatie 20 procent terug kregen ????? 20 procent dat is 40 euro van de 200 !!!!!! we stonden werkelijk perplex . De hotelier van Sundance vond dit zo sneu dat hij ons een gratis ontbijt wilde aanbieden heel lief van hem maar wat had hij hier mee te maken? ook werden wij de dag erna om 8:30 uur opgehaald voor de transfer naar het vliegveld voor onze terug reis. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan en hebben hiervoor een formulier getekend .Dus…. mijn vraag hoe kan het in godsnaam zo zijn dat we voor 200 euro een luxe zeiltocht boeken bij Tui ( omdat ik verwacht dat dit goed zou zijn , had voor de helft een zeiltocht kunnen boeken aan de haven in kreta of bij div excursie kantoortjes in het dorp maar verwacht van tui kwaliteit dus we hadden hier graag iets meer geld voor over) dat dit in een regelrechte ramp dag belande en ze hier hun verantwoordelijkheid niet voor nemen? .. dus 20 procent van de excursie organisatie die wij niet kennen en een ontbijtje van de hotelier ..waar is TUI in dit hele verhaal???? .
Wij boeken zo gemiddeld 3 vakanties per jaar en graag met Tui moet ik hier nu gaan twijfelen om mijn vakantie’s bij andere reisorganisaties te gaan boeken.
Tui wij willen ons geld terug van deze rampdag is dit teveel gevraagd??
met vriendelijke groet
V.van der Meer

ps. ook bij mooi weer zou ik deze excursie nooit voor 100 euro per persoon aanbieden veel te veel geld voor het gene wat je krijgt.

Geld terug van letterlijk en figuurlijk in het water gevallen zeilexcursie.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pericovero