Klacht: Zeer teleurstellende vakantie o.a. door muggenplaag

op 02 september 2016 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

In mei zijn we een midweek naar Center Parcs de Eemhof geweest.
Ik ben ziek en ik krijg zware behandelingen. Daarom gaan we af en toe naar een huisje, om even weg van de drukte thuis in alle rust te kunnen herstellen.

Bij aankomst werden we verrast door de enorme hoeveelheid muggen op het park, maar vooral ook bij ons appartement aan het water.
Het was daardoor onmogelijk om buiten te zitten, waar ik me door het prachtige weer juist zo op verheugd had.
Mijn man is er wel op uit gegaan, maar de gevolgen waren groot. Slapeloze nachten door ontelbare enorme muggenbulten, waarvan een groot deel nu een paar maanden later nog steeds duidelijk zichtbaar is.
Door een gesprek met een onderhoudsmedewerker werd duidelijk dat de muggenplaag veroorzaakt werd door niet-functionerende waterpompen vanwege achterstallig onderhoud. Op een waterrijk park is stilstaand water natuurlijk vragen om problemen…

Na de eerste nacht werd ik wakker met vreselijke pijn in mijn rug en nek.
Het matras bleek al lang zijn beste tijd gehad te hebben. Na dit aangegeven te hebben bij de receptie werd het matras direct vervangen.
Een geweldige service, maar helaas was het kwaad al geschied.
Ondanks het nieuwe matras is het die week niet meer goed gekomen met de pijn. Omdat ik fysiek al erg zwak ben, had dit grote impact.

Beide problemen waren voor ons een enorme domper op een midweek waar we zo ontzettend naar hadden uitgekeken.
Het heeft het doel van de week, uitrusten, herstellen en ontspannen, volledig tenietgedaan.
We waren voor het eerst op de Eemhof, en hoewel we aangenaam verrast waren door het mooie park, was het ook een ontzettend teleurstellend verblijf.

Bovenstaande heb ik natuurlijk kenbaar gemaakt aan Center Parcs, maar hun enige ‘oplossing’ is welgemeende excuses aangezien muggen een natuurlijk fenomeen zijn (datzelfde geldt dan waarschijnlijk ook voor de ratten die bij ons terras liepen).
Erg jammer dat er geen enkele verantwoordelijkheid wordt genomen.

Ik verwacht een passende compensatie voor een verblijf wat voor ons zo ontzettend belangrijk was, maar wat door de omstandigheden geen rust en herstel heeft opgeleverd, maar vooral een nare confrontatie met mijn ziekte was.
Omdat er in de komende tijd meerdere behandelingen gepland staan en ik de rust goed kan gebruiken, zouden we het fijn vinden als Center Parcs ons tegemoet wil komen in de mogelijkheid op opnieuw een midweek in een appartement of huisje te verblijven.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 05 september 2016 om 10:01 geantwoord

Heeft op 05 september 2016 om 10:09 geantwoord

Center Parcs meldt dat ik mijn klacht al had ingediend bij het hoofdkantoor en dat ze het dossier als afgehandeld beschouwen.
Geen oplossing, geen compensatie...

Alle klachten die gemeld zijn door Marina020