Klacht: Zeer ongunstige wissekoers indonesische rhoepia

op 25 april 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Zaterdag 23 april 2016 voor 500,00 euro rhoepia’s gewisseld, waarvoor ik 6.100.000 rhoepias kreeg.
Nu ik hier op Bali een wisselkoersapp heb gedownload om al die astronomische bedragen terug te rekenen blijkt dat ik voor 500 euro iets van 7,4 miljoen rhoepias zou moeten krijgen, het verschil is toch iets van 87 euro als ik dat nu omreken, ik voel me hier echt door opgelicht

Ik snap dat er een comissie/fee berekend wordt, maar dat zou toch op 500 euro geen 85 of meer euro mogen zijn, ik denk aan een max van 2%, dus zou 10.00 euro mogen zijn naar mijn mening, dus een verschil van 75 euro wat ik graag terug zou zien

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

8 maanden geleden - Goedemiddag meneer of mevrouw Both, Bedankt voor het plaatsen van uw bericht. Wat heerlijk dat u op dit moment in Bali zit. Het weer is daar vast beter dan hier! Ik kan me voorstellen dat u wat vragen heeft over de koers en de kosten, dit is soms nog wat onduidelijkheid voor velen. U geeft aan een App te hebben gedownload. Het kan zijn dan u naar de girale koers heeft gekeken in plaats van de chartale koers. De girale koers wordt gebruikt tussen banken. Het is dus belangrijk dat u de chartale koers gebruikt voor uw berekening. Het kan zijn dat er in Bali een andere koers wordt gehanteerd dan bij ons. Meerdere factoren hebben invloed op de bepaling van de koers. Ons wisselkantoor op Schiphol heeft lange openingstijden en hoe meer valuta er in de kas aanwezig is, hoe meer risico wij lopen. Dit heeft ook betrekking op de koers. Ons wisselkantoor op Schiphol heeft een klachtenformulier om dit soort klachten te beoordelen en te behandelen. Ik zou u graag willen bellen om uw klacht samen te bespreken. Zou ik u hierover kunnen bellen? Ik hoor dan graag van u wanneer u tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar bent. Ondanks deze klacht hoop ik dat u verder een geweldige tijd heeft in Bali en lekker aan het genieten bent. Ik hoop snel van u te horen. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 03 mei 2016 om 09:16 geantwoord

Ik heb de klant uitleg gegeven over het mogelijke verschil in prijs. Verder heb ik de klant gewezen op ons klachtenformulier. Het klachtenformulier is alleen telefonisch in te dienen of via ons kantoor op Schiphol. Ik heb aangeboden de klant te bellen, maar heb hier geen reactie op gekregen. Als de klant het klachtenformulier nog zou willen indienen dan kan dit ook geregeld worden door telefonisch contact via 0900-0024 (lokaal tarief).

Alle klachten die gemeld zijn door Both