Klacht: Zeer klantonvriendelijk behandeld

op 30 maart 2013 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

In 2011 twee brillen aangeschaft bij Pearl op de Oosterhof. 22 maart 2013 een bril in lunchpauze gebracht omdat de pootjes te wijd gingen staan. Omdat het erg druk was en er gezocht moest worden naar het juiste schroefje afgesproken dat ik 26 maart terug zou komen zodat ze het op eigen tijd konden doen. 26 maart ligt de bril nog op exact dezelfde plek waar ze het op 22 maart hebben neergelegd. Opnieuw zoeken naar een schroefje. Ik geef aan dat ik eind van de week terug kom om de bril op te halen. Op 30 maart om 10.30 uur in de winkel. De bril ligt inmiddels met een pootje minder in een bak; nog steeds niet klaar. Voor de derde keer gaan ze in mijn bijzijn op zoek naar een schroefje, de mevrouw vertelt me nu dat ze hoopt dat het gerepareerd kan worden. Ik uit mijn verbazing over deze uitspraak: de bril ligt er inmiddels slechter bij dan toen ik het bracht. Mevrouw vertelt me dat ze niet weet wat er door de week gebeurt want ze werkt alleen op zaterdag. Opnieuw sta ik enige tijd te wachten en overleg dan met de mevrouw dat ik een paar boodschappen ga doen en dan terug kom. Nogmaals uit mevrouw twijfel over het kunnen repareren. Buiten de winkel uit ik mijn ongenoegen naar mijn partner en zeg dat ik het waardeloze service vind, 3 x in de winkel en nog steeds geen bril terug. Als ik voor de 4e keer terug kom staat er een meneer met mijn bril in de handen. Ik loop naar hem toe en zeg hem dat ik dinsdag wel terug kom, maar dat ik hoop dat de bril dan wel klaar is aangezien ik me nu moet behelpen met een oude bril en de bril al meer dan een week bij Pearl ligt. De meneer vertelt me dat hij geen slaaf is en niet blij is met de opmerking die ik de derde keer richting mijn partner heb gedaan. Bovendien, hoe lang heeft u de bril al? Ik vertel hem 2 jaar maar dat dat niet relevant is. Ik vertel hem ook dat de opmerking waar hij zich aan stoorde niet naar hem is geuit maar conversatie is tussen mij en mijn partner. Dat ik er van uit ga dat pearl de pootjes strakker kan zetten en, als dat niet kan, ze dat de eerste keer aan kunnen geven. Meneer roept dat ik zijn naam mag weten, dan kan ik een klacht indienen! Bij deze dus. Inmiddels ben ik nu dus vier keer op de oosterhof geweest en zit nog steeds zonder bril. De behandeling van de winkelbediende vind ik beneden alle peil; toen ik nieuwe brillen aanschafte was men zeer vriendelijk, voor de uiting van ongenoegen inzake de aftersale service bots ik aan tegen een ondeskundige medewerker met een post-koloniaal stresssyndroom.

Excuus en een correct gerepareerde bril.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Pearle een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 08 juli 2013 om 11:00 geantwoord

Mevrouw heeft contact gehad met personeelslid van de vestiging. Heeft excuses aangeboden voor de hele situatie.

Alle klachten die gemeld zijn door Kreukel