Klacht: Zakelijke rekening aanvragen

op 22 juli 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Geachte meneer of mevrouw,

Hierbij stuur ik u een klacht mbt het onderstaande.
Ik ben deze maand als startende ondenemer gestart met een eenmanszaak. (kvk 68927037)
Ik ben zaterdag 1 juli gestart met het aanvragen van een zakelijke rekening. Dat is niet gelukt. Ik kreeg constant de melding dat ik niet bevoegd was voor een dergelijke transactie. Ik heb de helpdesk gebeld. Deze hebben mij een klein beetje op weg geholpen. Ik moest niet direct inloggen met mijn edentifier, maar moest dit aanvragen via www.abnamro.nl. Ook via deze weg kreeg ik autorisatie problemen. De ABNAMRO kon mij hiermee in het weekend niet helpen.

Op maandag nog een poging gewaagd. Is weer niet gelukt. Ik kreeg weer de melding dat ik niet bevoegd was.
Weer naar de helpdesk gebeld. Ik heb ca 30 min aan de telefoon gezeten. Men kon niet achterhalen wat het probleem was. Men dacht dat het kwam vanwege mijn en/of rekening. Ik kreeg het advies om in de aanvraag aan te geven dat ik geen rekening nummer bij de ABN AMRO had, dan zou het moeten lukken.
Inmiddels zijn we dinsdag: Ik heb de hele aanvraag procedure doorlopen inclusief een foto van mijn paspoort en een selfie met de gegenereerde veiligheidscode.
Ik heb na het afronden hiervan eerst een sms ontvangen met “Bedankt voor uw aanvraag….] Daarna heb ik 3 smsjes ontvangen dat de ABNAMRO mijn identiteit niet kon controleren en dat de aanvraag was stopgezet.
Ik heb wederom contact opgenomen met de helpdesk. (uw 088 nummer) Dit heeft weer 45 minuten geduurd. Uiteindelijk bent u erachter gekomen dat ik binnen uw applicatie niet goed was geregistreerd. (Ik was geregistreerd als Visser-Nijenhuis ipv Nijenhuis) Hoe dit kan is mij een raadsel. Ik ben wel getrouwd met mijn man, maar heb nooit zijn naam aangenomen.
Er was dus een conflict tussen mijn kvk naam en mijn ABNAMRO naam.
Ik werd geadviseerd om persoonlijk naar het ABNAMRO filiaal te gaan, zodat ik mij met mijn paspoort kon identificeren en mijn naam kon worden gecorrigeerd. Daar het filiaal pas om 10 uur open gaat ben ik veel kostbare tijd kwijtgeraakt. Ik ben op woensdag naar uw ABNAMRO filiaal gegaan. Men is erachter gekomen dat ik twee keer geregistreerd stond. Twee keer met hetzelfde BSN nummer!! Ra, ra…… Dit is gecorrigeerd. Ik heb ’s middags naar uw helpdesk gebeld (0882262626) om te informeren of de aanvraag nu weer verder kon gaan. Men is daar weer een half uur mee bezig geweest. Er was nog iets niet goedgegaan, maar men wist niet wat. Mij werd geadviseerd om de volgende dag (=vandaag donderdag 6 juli) te informeren, want dan zou er een medewerker zijn die dit iets beter kon onderzoeken. Ik heb vandaag weer gebeld. Na een half uur aan de telefoon te hebben gezeten is mij geadviseerd om de aanvraag weer helemaal opnieuw aan te vragen. Dat heb ik gedaaan. Dat ging deze keer goed. Ik heb veel kostbare tijd verloren en heb na deze aanvraag uw helpdesk gebeld om te vragen of ze kunen achterhalen of het ook daadwerkelijk goed is gegeaan. Dat kunt u pas de volgende dag (vrijdag 7-7-2017) achterhalen. Ik heb nog een verzoek ingediend om mijn aanvraag met spoed in behandeling te nemen, want ik moet deze week kunnen factureren. Ik kreeg te horen dat een aanvraag 10 dagen doorlooptijd heeft.
Ik hoop dat u deze aanvraag toch met spoed in behandeling wilt nemen. Verder hoop ik dat u mij enigszins financieel tegemoet kan komen. Ik heb aan deze zaak 6 uur moeten besteden en ben dus 6 uur niet billable geweest. Dit heeft mij 6 * 65 = €390,- euro gekost.

Alie Nijenhuis

Indien mijn aanvraag met spoed kan worden opgepakt

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

2 weken geleden - Beste Alie, Bedankt voor je bericht. Sorry dat we niet eerder hebben gereageerd. Ik hoor graag of bovenstaande nog steeds speelt. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 11 augustus 2017 om 09:24 geantwoord

Helaas hebben wij de klacht in eerste instantie gemist. Waarvoor onze excuses. Vanuit ABN AMRO webcare hebben wij de klacht in behandeling genomen op 28 juli. We hebben toen gevraagd of de klacht nog speelde. Omdat we hierop geen reactie hebben ontvangen gaan wij ervan uit dat dit niet het geval is. Mocht klant toch nog contact wensen dan kan er rechtstreeks contact opgenomen worden met onze Zakelijke afdeling. Dit kan telefonisch op 088-2262626 of via Whatsapp op nummer 06-51150026.

Alle klachten die gemeld zijn door Alie Nijenhuis