Klacht: Service beperkt zich tot poort 80

vanvoorthuizen op 11 januari 2013 over XMSNET in de categorie Websites - Building en Hosting

Bij gebruik maken van de VPN verbinding van mijn werkgever zeer trage upload.
Na weken van wachten op reactie van mijn e-mail en een aantal keren bellen komt het erop neer dat, ondanks dat is aangetoond dat het probleem NIET bij mijn apparatuur of bij de apparatuur bij mijn werkgever ligt, ze niet verder willen helpen.
En dat ik dan maar een klacht moet indienen hiervoor of een andere provider moet gaan gebruiken.

Ze moeten mijn probleem escaleren en onderzoeken welk apparaat bij mij in de wijk/woonplaats niet goed werkt i.c.m. met PPTP verbinding.
Mijn buren in de straat hebben hetzelfde probleem i.c.m. XMS.
Een collega in H\\\'sum of Almere met XMS heeft dit probleem niet.
Vrienden in andere woonplaatsen (provider KPN of Ziggo)hebben ook geen probleem.
Dit alles heb ik al uitgesloten/getest.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vanvoorthuizen, Wij hebben uw e-mail naar onze servicedesk opgezocht en zien dat u een flink aantal testen heeft gedaan om uit te sluiten dat er een lokale oorzaak is van dit probleem. We hebben daarom deze informatie gebruikt om een storingsmelding aan te maken bij onze collega's van de afdeling netwerkbeheer. Zodra het onderzoek is afgerond ontvangen wij het resultaat, dit zullen wij uiteraard aan u doorgeven. Met vriendelijke groet, Tim de Jongh XMS Webcare

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vanvoorthuizen, Het onderzoek is verder afgerond, onze collega's hebben geen oorzaak kunnen vinden van de lagere snelheid via uw VPN verbinding. Er wordt gevraagd of uw werkgever de verbinding ook heeft gecontroleerd, omdat de snelheid consequent te laag blijkt te zijn kan het mogelijk aan de VPN instellingen liggen. Alvast bedankt voor uw medewerking en reactie. Met vriendelijke groet, Tim de Jongh XMS Webcare

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - De verbinding van mijn werkgever is al gecontroleerd. O.a. een test is uitgevoerd door op hetzelfde moment met een XMS-verbinding vanuit Almere en vanuit mijn adres een VPN-verbinding op te bouwen. Vanuit mijn adres upload van max. 7MB en vanuit XMS Almere een upload van 80Mb. Ook vanuit Nijkerk met KPN Glasvezel heb ik met W8-tablet een hoge upload en met hetzelfde apparaat op mijn adres een half uur later hetzelfde getest en een trage upload. Zoals als ik al had omschreven in mijn klacht heb ik met allerlei andere apparaten op mijn adres of die van een aantal huizen verderop in mijn straat hetzelfde probleem en met dezelfde apparaten en instellingen op andere locaties het probleem niet. Logischer wijs ligt het probleem dan niet bij mij thuis of aan de VPN -kant bij mijn werkgever maar ergens vanaf mijn glasvezelmodem naar het internet toe en dat is infrastructuur waar jullie voor verantwoordelijk. Ik ben best bereid om evt. met mijn laptop naar een adres van jullie te gaan en daar te testen om uit te sluiten dat het ergens in de wijkcentrale bij mijn adres ligt.

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vanvoorthuizen, Bedankt voor deze informatie, we hebben dit toegevoegd aan uw gegevens. Er is een nieuwe melding aangemaakt bij onze collega's zodat dit verder uitgezocht kan worden, zodra we een reactie hebben ontvangen nemen we opnieuw contact met u op. Met vriendelijke groet, Tim de Jongh XMS Webcare

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Zonnet gebeld door iemand van Reggefiber met het verzoek om de glasvezelmodem (CPS) preventief te vervangen. Fijn dat nu eindelijk het probleem serieus wordt opgepakt. Alleen jammer dat communiceren moeilijk blijft. Want een CPS-change dat zal niet echt helpen denk ik omdat bij 4 huizen verderop (gegevens verstrek naar XMS servicedesk via storingsmelding). Dit aangegeven en dat onderschreef de medewerker van Reggefiber ook. Nu zal a.s. maandag een Reggefibermonteur in de ochtend bij de wijkcentrale mijn aansluiting ompatchen naar een ander netwerkapparaat. Wordt vervolgd ...

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XMSNET

Heeft op 21 januari 2013 om 14:25 geantwoord

Beste vanvoorthuizen,

De netwerkbeheerder is vanmorgen bij u langsgeweest. Wij gaan er vanuit dat de problemen hiermee zijn verholpen.

Sophie
XMS Webcare

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van XMSNET beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Het modem (CPS) is vervangen en had niet het gewenste resultaat, ook is in de wijkcentrale mijn aansluiting omgezet naar een ander netwerkapparaat (switch?) en het probleem blijft. Dit heeft de netwerkbeheerder afgelopen maandag 21 jan. ook gezien dat het nog niet was opgelost. Graag status weer op "in behandeling" zetten a.u.b.

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vanvoorthuizen, Wat jammer om te lezen dat de afspraak van maandag geen werkende verbinding heeft opgeleverd, we hebben deze informatie toegevoegd aan uw gegevens. Helaas kunnen wij hier op klacht.nl uw klacht niet openen op `in behandeling` zetten. In ons eigen klantsysteem staat uw klacht nog open en hebben wij onze collega´s de opdracht gestuurd verder te gaan met het onderzoeken en herstellen van uw abonnement. Zodra wij een reactie hebben ontvangen zullen wij opnieuw via klacht.nl contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Tim de Jongh XMS Webcare

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vanvoorthuizen, Wij krijgen van de netwerkbeheerder de volgende reactie: Heeft de klant al de VPN instellingen door de IT afdeling van zijn bedrijf na laten kijken? graag met reggefiber speedtest uitvoeren http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ U mag deze vraag beantwoorden en de gegevens sturen via [email protected] onder vermelding van kenmerk 1301-15867. Met vriendelijke groet, Sophie XMS Webcare

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vavoorthuizen, Wilt u de speedtest doen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ en de resultaten sturen naar [email protected] onder vermelding van kenmerk 1301-15867 Met vriendelijke groet, Sophie XMS Webcare

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste vanvoorthuizen, Wilt u de speedtest doen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ en de resultaten sturen naar [email protected] onder vermelding van kenmerk 1301-15867 Met vriendelijke groet, Sophie XMS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door