Klacht: Emailbox en aliassen niet meer te gebruiken na migratie van XMS systeem in November 2012.

consum3488 op 16 januari 2013 over XMSNET in de categorie Websites - Building en Hosting

1- Na migratie half november was het spamfilter op 1 van mijn mailboxen niet meer in te stellen. [Foutmelding: Fout in de aanvraag, ……, neem contact op met de helpdesk.] Aanleiding ontvangst van spam mail op alias onder deze mailbox.

2- De mailbox accountnamen zijn na de migratie vervangen door adressen die eerst alias waren.

3- De snelheid van afhandeling door XMS helpdesk is traag.

4- Daardoor mbv mijnxms website zelf handelingen uitgevoerd waarmee 1 mailbox en de bijbehorende aliassen niet meer bereikbaar zijn, SMTP server geeft foutmelding dat de recipient niet bestaat. Mailbox zelf bestaat nog wel, ik kan nog via webmail inloggen.

5- Oude door mij gebruikte aliassen of mailbox adressen kan ik niet opnieuw in gebruik nemen. Het lijkt wel alsof ze worden vastgehouden. Dit was in de oude mijnxms website veel beter geregeld, dat werkte direct !!

Reeds op 01-12-2012, 05-01-2013 en 09-01-2013 telefonisch contact gehad met Helpdesk XMS. Gevraagd om het op te lossen, iedere keer krijg ik te horen dat de afhandeltijd niet bekend is en dat de technische dienst er aan gaat werken. Verzocht om vorige week donderdag of vrijdag terug te bellen; is NIET gebeurd.

0- Een snel herstel van de door mij afgenomen dienst email. Ik betaal ervoor en kan het nu niet gebruiken. Formeel gezien blijft XMS in gebreke.

1- Herstel van mijn mailbox zodat ik er weer mail in ontvang op de adressen en aliassen.

2- Spamfilter weer instelbaar.

3- Oude aliassen weer kunnen gebruiken.

4- De mailbox accountnaam indien mogelijk aanpassen naar het juiste emailadres.

5- Contact met de engineer zodat indien nodig ik eea kan toelichten.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste consum3488, Zoals onze collega's u hebben verteld zijn de problemen met de e-mail en Mijn XMS bekend, er wordt gewerkt aan een oplossing. Helaas kunnen ook wij u nog geen datum geven waarop dit hersteld is maar wij houden dit uiteraard in de gaten. Stuur ons via [email protected] een e-mail met uw adresgegevens onder vermelding van [Kenmerk: 1301-21522] (inclusief de haakjes) zodat wij contact met u kunnen opnemen als er nieuwe informatie beschikbaar is. Alvast bedankt voor de medewerking. Met vriendelijke groet, Tim de Jongh XMS Webcare

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Goedenavond Tim de Jongh van XMS Webcare, Heeft u mijn gegevens gisteren ontvangen? Ik heb niks meer van u gehoord. U schrijft dat er gewerkt wordt aan een oplossing; wanneer verwachten jullie het dan opgelost te hebben? Als er geen datum op te geven is stap dan weer terug naar het oude systeem; dat werkte tenminste wel vlekkeloos !! Ik vindt het nogal wat dat er vanaf de migratie halverwege november zoveel problemen zijn met de e-maildienstverlening van een flink aantal van uw klanten. Ik heb gisteren reeds via DM de uitgebreide omschrijving van mijn e-mailbox probleem gemaild inclusief een 3-tal oplossingen. 1 van die oplossingen was een herstel van de verwijderde mailbox. Volgens de email die ik kort na de verwijdering ontving op 05-01-2013 is het mogelijk om een herstelactie uit te laten voeren door de helpdesk te bellen. Daarmee ben ik ook geholpen en kan ik mijn mailbox weer gebruiken. Kan de herstelactie van mijn mailbox uitgevoerd worden ? In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, consum3488

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste consum3488, Wij hebben inmiddels regelmatig contact met u per telefoon en e-mail over deze problemen. Wij sluiten uw klacht op klacht.nl af. Met vriendelijke groet, Sophie XMS Webcare

XMSNET

Heeft op 15 februari 2013 om 12:45 geantwoord

Beste consum3488,

Sophie
XMS Webcare

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Mijn probleem is nog niet verholpen! Er is tot op dit moment nog steeds geen concrete oplossing voor mijn problemen met mijn mailbox. Ook is er nog steeds geen duidelijkheid over wanneer deze problemen nu precies verholpen zijn. Inmiddels wel een formele ingebrekestelling neergelegd met een duidelijke verwijzing naar de algemene voorwaarden. Omdat de problemen ontstaan zijn na de migratie van de oude "Mijn XMS" naar de nieuwe Selfcare omgeving is de oorzaak van mijn probleem duidelijk. De klachten afdeling van XMS (webcare) onderhoudt nu wel regelmatig contact en ik hoop alsnog op een spoedige oplossing. Neemt niet weg dat ik 2 maanden veel te lang vindt voor een probleem met een mailbox en een spamfilter. Dus XMS doe er wat aan ! Elke klacht is tenslotte kans ! Met vriendelijke groet, consum3488

Bericht van XMSNET

11 jaren geleden - Beste consum3488, Wij hebben uw informatie per e-mail ontvangen, dit is toegevoegd aan uw klantgegevens. Wij nemen via e-mail contact met u op. Met vriendelijke groet, Tim de Jongh XMS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door