Klacht: Woonenergie doet niet wat ze beloven

op 25 oktober 2017 over Woonenergie B.V. in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik was gebeld door een van de telefonisten van woonenergie met een geweldig aanbod en mogelijkheid om te overstappen. Gelijk heb ik doorgeven dat ik een zakelijke contract met andere leverancier toen had. Volgens de telefonist was het geen probleem. Zakelijk of niet maakt niet uit, zei hij, we gaan de boete voor u betalen.
Goed dan, ik werd een klant van woonenergie. Paar weken later hoor ik van hun dat ze mijn boete helaas niet kunnen betalen want mijn oude contract was een zakelijke contract en stond niet op mijn privé naam.
Belachelijk! Ik voel me opgelicht!

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als de overstapboete toch terugbetaald woordt

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonenergie B.V. over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Woonenergie B.V. in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonenergie B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonenergie B.V.

Heeft op 26 oktober 2017 om 10:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Patrycja,

Bedankt voor uw bericht. Vervelend om op deze wijze bij Woonenergie te starten als nieuwe klant. Graag reageer ik op uw klacht.

Ik zie onder uw klantnummer dat hier eerder al contact over is geweest. In de leveringsovereenkomst die u van ons ontvangt na het aangaan van de overeenkomst, is te lezen dat wij opzegboetes vergoeden tot een maximum van 125 euro per product. Dit is het maximaal toegestane boetebedrag bij particuliere overeenkomsten.

Wij gaan in uw geval niet over tot vergoeding van de boete omdat het contract van de vorige leverancier een zakelijke is. Omdat u als particuliere klant bij ons bent aangesloten, kunnen we niet overgaan tot de vergoeding van het bedrag wat u als zakelijke klant in rekening is gebracht bij de vorige leverancier.

Ons standpunt wijkt hierin dus niet af van hetgeen eerder al telefonisch met u besproken is. Ik vind het enorm vervelend dat u zich hierdoor opgelicht voelt. Helaas kan ik u niet anders berichten dan dit.

Met vriendelijke groet,

Rodney
WoonEnergie Webcare

Heeft op 27 oktober 2017 om 09:58 geantwoord

Bij de vorige leverancier moet ik 100 euro in totaal betalen. Dat betekend dat jullie de boete toch zullen moeten vergoeden. En jammer dat ik de alle klachtensites inschakelen moet want een directe gesprek met jullie lukt niet. Als jullie nieuwe klanten zoeken dan zijn jullie in staat 10 keer per week bellen maar als het over jullie fout gaat dan is het stil.

Alle klachten die gemeld zijn door Madpati2