Mijn Klacht:
Gisteren, 9 mei 2022, had ik om 13.00 uur een afspraak bij Witgebit in Landsmeer. Voor mij was dat ver weg maar het was de enige vestiging waar ik op korte termijn terecht kon. Het was twee uur reizen heen en twee uur reizen terug, de totale reiskosten waren € 53,50.
Om enkele minuten voor 13.00 belde ik aan bij Witgebit maar er werd niet open gedaan. Ik heb enkele minuten gebeld maar er gebeurde niets. Ineens kwamen er twee dames die wel de deur open deden en heel boos waren. Het bleken klanten te zijn die ook voor een dichte deur hadden gestaan en via de bel van de buren toch omhoog waren gegaan naar witgebit op de eerste verdieping en dáár voor een dichte deur stonden.
Wat bleek, er was niemand! Daarop ging mijn telefoon. Een dame van witgebit zei dat ze via de camera had meegekeken en dat er niemand was te zien en dat ze daarom nu pas belde. Ze had een nare boodschap: de afspraak kon niet doorgaan want hun medewerker waren niet op komen dagen. Het bleek dat ze een nieuwe medewerker hadden, die kennelijk zomaar in zijn of haar eentje klanten mag behandelen. Hoezo expertise en ervaring waarmee men adverteert op de website? En die nieuwe medewerker was niet op komen dagen, en dus waren wij voor niets gekomen.
Daarop werden de andere twee dames zo boos dat ze zeiden dat ze niet meer terug kwamen en hun geld terug wilden. Dat kon de stem aan de telefoon niet garanderen. Ik zei dat ik wél bereid was om opnieuw te komen maar dat ik wel de reiskosten die ik nu voor niets gemaakt had vergoed wilde hebben, nl. die € 53,50. Ook dat kon de dame niet garanderen. We zouden worden terug gebeld.
Die middag werd ik niet terug gebeld, ipv daarvan kreeg ik een mail. De reiskosten werden NIET vergoed maar ik zou een voucher krijgen voor een nieuwe behandeling, die ik helemaal niet nodig heb en niet om werd gevraagd. Daarop heb óók ik gezegd dat ik dit niet accepteerde en dat ik dan mijn geld terug wil. Inmiddels is het geld nog niet terug.
Ik ben zeer verontwaardigd. Ik heb mij vriendelijk en meewerkend opgesteld, ondanks dat ik een hele middag voor niets had vrij genomen en uren voor niets had gereisd. Maar deze bejegening is schandalig. Dit is werkelijk een zeer klantonvriendelijk bedrijf.
Gewenste Oplossing:
Ik wil mijn reiskosten die ik voor niets heb gemaakt terug, nl. € 53,50. En ik wil uiteraard het bedrag voor het bleken terug dat ik van tevoren had betaald: € 85,00. In totaal wil ik dus € 128,50 terug hebben en per direct.
