Mijn Klacht:
Sinds begin 2021 hebben wij (mijn zoon met ernstige verstandelijke beperking ik) via de WMO een duofiets in bruikleen. In augustus 2024 kregen wij een nieuwer exemplaar, want de oude werd afgeschreven. Al na 10 minuten op deze nieuwe fiets kreeg ik last van pijn in beide polsen en handen. Na een week toenemende klachten contact opgenomen met Welzorg. Er is verschillende keren een monteur/arrangeur langsgeweest om het stuur bij te stellen. Dit heeft niets geholpen.
Het stuur van de nieuwe duofiets is smaller dan op de vorige fiets, al bij kleine oneffenheid in het wegdek stuitert en schokt het stuur, mijn handen vangen de klappen op en heb nu artrose aan beide handen. Tot augustus van dit jaar nooit pijnklachten gehad.
Wij zijn voor boodschappen, afspraken c afhankelijk van de duofiets.
Ook gebruikten wij de duofiets om in beweging te zijn en routes te rijden.
Nu zijn we aan huis gebonden: ik kan niet meer ver lopen wegens voet-/heupproblemen/beenlengteverschil, mijn zoon kan wegens zijn zware verstandelijke beperking niet alleen thuis blijven. Een auto hebben we niet.
Ik heb mijn hele leven gefietst en ben voor mijn leeftijd gezond, maar door gebrek aan beweging en binnen zitten gaat mijn conditie merkbaar achteruit, voel me ook mentaal niet goed (veel stress en uitgeput) door deze situatie.
Vandaag (vrijdag 13 december 2024) weer een afspraak met Welzorg. Er zou een breder stuur geleverd worden. De monteur kwam met precies hetzelfde stuur aan. Weer niets opgelost dus.
Een vorige keer beweerde Welzorg dat deze duofiets smaller is, en er kan dus geen breder stuur op. Inmiddels is (dmv het framenr) gebleken dat deze duofiets NIET smaller is, maar Welzorg houdt vol dat er geen breder stuur op kan en wil nu een ovaal stuur proberen (zoiets als op een scootmobiel).
Ik heb gevraagd of we de oude duofiets niet terug kunnen krijgen, omdat ik daarmee nooit pijn heb ervaren. Volgens Welzorg is dat niet mogelijk.
Welzorg vraagt wel wat de klachten/wensen zijn, maar doet er niets mee.
De monteur vandaag zei: waar had u dan om gevraagd? Ik heb voor de zoveelste keer herhaald: een breder stuur, net als op de vorige duofiets. Dit was ook afgesproken, maar ze komen met precies hetzelfde stuur! Dan zegt de monteur dat hij ook maar een opdracht uitvoert en verder van niets weet.
Ik voel me niet serieus genomen, steeds schijnoplossingen, niemand lijkt iets te weten, er wordt niets opgelost.
Ook wordt vaak tijdens telefoongesprek of in de wachtrij ineens de verbinding verbroken. Mensen aan de telefoon kunnen niet met de juiste persoon doorverbinden.
Welzorg is een onverschillig en slordig bedrijf.
Voor een bedrijf dat hulp zou moeten bieden aan mensen die afhankelijk zijn van zorg (WMO geeft niet zomaar een indicatie) schandalig en gewoon vies.
Gewenste Oplossing:
Een duofiets die voldoet aan de indicatie, die geen letsel veroorzaakt.
Eerlijk zijn en stoppen met schijnoplossingen.
Serieus meedenken en hart voor je klanten hebben.
Betere communicatie binnen Welzorg.