Klacht: WEL HARD LOPEN BIJ AANKOOP NIET BIJ GARANTIE

op 07 maart 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb in 2014 een keuken gekocht van rond de Euro 10000.
het was toen economisch allemaal wat minder, dus liep men bij de verkoopafdeling best hard en kreeg alles gedaan als de order maar binnen kwam.
Nu begon er 2 jaar geleden ineens een bobbeltje te verschijnen op het deurtje van mijn vriezer. Ik heb toen niks gedaan, want dacht kan gebeuren misschien trekt het ook vanzelf wel weer weg. het bobbeltje groeide echter groter. Een aantal weken geleden was ik in gesprek met visite over Ikea keukens en liet aan hun het bobbeltje zien. Het antwoord was je hebt 25 jaar garantie hoor bij Ikea. Oh ja dacht ik, zal eens mailen of bellen. Heb 27 2 gemaild naar afdeling customer support en probleem op papier gezet. krijg dit antwoord terug van ene Hugo ”Het is wettelijk bepaald dat schade binnen 2 maanden na ontstaan van de eerste schade gemeld moet worden aan de garantiegever om de schade te beperken. Helaas moeten we concluderen dat de schade niet op tijd bij ons is gemeld.Volgens onze Algemene Verkoopvoorwaarden kunnen we je beroep op garantie daarom niet verder in behandeling nemen. We zullen je dossier hierbij afsluiten” Dat is lekker gemakkelijk allemaal. Dan mail ik terug dat het over schade gaat en niet over garantie en dan krijg ik dit verlossend antwoord ”Bedankt voor je reactie. We voegen je e-mail toe aan je melding met referentienummer” Toen maar eens gebeld naar afdeling garantie naar ene Esther, achternaam wilde ze niet zeggen ivm privacy. Ook lekker makkelijk. En ook zij vond dat ik binnen 2 maanden na het constateren maar gelijk had moeten reageren, dus haar collega gelijk had en de keuken is uit het assortiment en spar parts hebben ze niet meer. Ze kon wel een adres geven waar ik een deurtje kon laten maken dat ik dan zelf zou moeten betalen. Hoezo 25 jaar garantie bij Ikea, geleverd en betaald en zoek het dna zelf maar uit, dat moeten ze in hun garantievoorwaarden zetten Maar ik ga wel verder met mijn verzekering en daar ze geen deurtje willen en kunnen leveren, dan maar een hele nieuwe keuken geplaatst, die ze wel in voorraad hebben.

Een nieuw deurtje of een geheel nieuwe keuken(zonder de apparatuur)

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door roberto48