Klacht: Wekenlang wachten op nieuwe pas

op 26 september 2017 over ING in de categorie Banken

Ik zit nu al weken te wachten op een nieuwe pas. Ik had een nog werkende pas die een beetje aan vervanging toe was, dus vroeg ik een nieuwe aan, met behoud van mijn pincode. Die pas werd naar mijn oude adres gestuurd, en door de bewoners van dat adres weer retour gezonden naar ING. Ik heb gebeld naar ING en die konden hem niet vinden, dus heeft de medewerkster een nieuwe pas aangevraagd, zonder mijn medeweten deze keer zonder behoud van mijn pincode, en zowel de oude (nog werkende) pas als de nieuwe nooit ontvangen pas werden beeindigd. Op dit moment waren er al 2 weken voorbij. Vervolgens wordt de nieuwe pas zonder afhaalbericht naar me gestuurd, waardoor ik er nog niet aan heb. Een aantal dagen verstrijken maar er wordt door ING verteld dat ik langer geduld moet hebben voor het afhaalbericht. Weer een week voorbij. Nog steeds geen afhaalbericht, dus heb ik nog steeds geen nieuwe pas. Nu heb ik nog maar een keer contact gehad waarop me wordt verteld dat ik het zelf maar op moet lossen door zelf weer een nieuw afhaalbericht aan te vragen, maar dat blijkt niet eens mogelijk. Nu is het zo dat de gloednieuwe pinpas die ik nu heb wordt beeindigd, en er weer een nieuwe pas wordt gemaakt en wordt opgestuurd. Dat wordt dus wéér een week wachten. Ondertussen moet ik al wekenlang geld lenen, kan ik dingen waarbij ik moet pinnen niet betalen, en omdat mevrouw het de 2de keer niet goed heeft gedaan kan ik niet eens geld opnemen bij een ING kantoor, én de pas die ik uiteindelijk krijg heeft niet mijn oude pincode terwijl ik daar wel om had gevraagd. Dit geklungel heeft nu al 3 prima pinpassen het leven gekost terwijl ik er nog steeds geen heb. Ik hoop dat ik komende week alsnog een pinpas+afhaalbericht krijg, maar zelfs als dat zo is, is alleen de situatie opgelost maar de klacht nog niet.

Wanneer ING laat zien dat het niet maar wat aan het doen is, dat mijn situatie wordt opgelost en dat ING mij tegemoet komt voor de enorme frustraties die dit met zich meebrengt. En niet "Ik snap dat het vervelend is." Maar een daadwerkelijk gebaar om het goed te maken. Want dat is wat nu nodig is. Puur eindelijk een keer jullie werk wél doen is niet genoeg.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 september 2017 om 18:52 geantwoord

Goedenavond meneer/mevrouw,

Drie weken zonder gebruik te kunnen maken van een Betaalpas is inderdaad niet niks! Ik kan me daarom goed voorstellen dat u daar enorm van baalt.

Het is belangrijk dat de persoonlijke gegevens altijd up to date zijn, zo te horen had deze hele situatie voorkomen kunnen worden wanneer wij het juist adres van u in ons systeem hadden gehad. Verstandig daarom, om bij een wijziging dit via Mijn ING aan te gaan passen.

Wanneer een Betaalpas door de nieuwe bewoners retour worden gestuurd, dan zal deze pas beëindigd worden. Bij vervanging is de huidige pas nog beperkt te gebruiken, deze zal aflopend zijn. Nadat deze ook beëindigd wordt, vanwege het verstrijken van de periode, dan kan er helaas alleen nog maar een nieuwe Betaalpas met nieuwe pincode aangevraagd worden.

Nu kan ik niet inzien of het bovengenoemde situatie betreft of dat er toch echt een nieuwe pas zonder pinbehoud door mijn collega is aangevraagd. In het laatste geval had dat uiteraard niet mogen gebeuren!

U geeft aan dat er op dit moment opnieuw een Betaalpas met afhaalbericht is aangevraagd, deze moeten binnen maximaal 5 werkdagen ontvangen worden. Ik begrijp dat het vervelend is dat u hier nu wederom op moet wachten. Om die pijn iets te verzachten stuur ik u een kleine attentie toe. Ik hoop daarnaast dat u spoedig weer gebruik van de Betaalpas kunt maken!

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Ikbenbenieuwd