Klacht: Weigering pakket af te leveren aan huis.

op 28 mei 2021 over [email protected] in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Via Bol.com 2 pakketten besteld (Airco raamafdichtingskit), verwachte gezamelijke aflevering. Raamafdichtingskit werd geleverd via normale route (PostNL), airco apart via PostNL [email protected] omdat dit een groter pakket betrof, prima.

Op de 25 26e mei mail bericht gekregen dat pakketten in bezorging waren. Raamafdichtingskit keurig afgeleverd. Airco uit eindelijk bericht dat bezorging was mislukt en naar het PostNL ophaal punt bij de AKO word gestuurd. Dit terwijl ik de hele dag thuis heb zitten wachten en het andere pakket wel in ontvangst heb kunnen nemen, er is ook geen briefje in de m’n brievenbus achtergelaten dus ze zijn nooit langsgeweest.

Het was einde van de dag dus misschien heeft de bezorger zijn route niet kunnen afmaken, dit gebeurt weleens dus ik neem contact op via de whatsapp link in de mail om na te vragen of het pakket alsnog thuis bezorgd gaat worden. Vooral gezien het feit dat het pakket vrij groot was en 33 kilo woog en het ophaal punt vrij ver is.

Antwoord: we hebben een afleveradres in ons systeem staan (v/d AKO het PostNL ophaal punt) als u het pakket ergens anders afgeleverd wilt hebben moet u contact opnemen met de verstuurder.

Ik: Dit is niet mijn adres dit is het PostNL ophaalpunt ik wil graag dat jullie het versturen naar het door de leverancier opgegeven adres.

Antwoord : nogmaals wij kunnen dit niet ergens anders afleveren zonder opdracht ivm met fraude.

Ik: stuur een screen shot van het bezorgings mail waarin letterlijk de correct opgegeven thuis adres staat.

Antwoord : Dat zijn wij niet dat is PostNL wij zijn [email protected]

Ik: Wat??? jouw naam in deze whatsapp chat die we nu houden is letterlijk PostNL.
(met een PostNL logo waar [email protected] achterstaat)

Het was duidelijk dat ik niet geholpen zou worden, pakket was uiteindelijk afgeleverd bij de AKO, mevrouw achter de balie verbaasd over de gang van zaken , ze had ook niet de bezorger herkend die die ochtend tijdens het openen van de zaak het pakket bij haar had achtergelaten, dit was niet de normale procedure.

Heb uiteindelijk het pakket door de hele wijk naar huis moeten slepen.

Gewenste Oplossing:

Wat is het punt van een service genaamd [email protected] als ze niet thuis afleveren. Er was nooit een poging tot thuisaflevering gedaan terwijl het adres correct in de Bol.com en de PostNL mails stonden en op het adres sticker op het pakket zelf.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar [email protected] over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door [email protected] in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat [email protected] een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

[email protected]

Heeft op 04 juni 2021 om 17:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor jouw bericht. Je geeft aan jouw bestelling niet op opgeven adres is bezorgd.

Ik heb het voor je nagekeken en zie dat de leverancier je pakket via de pakketdienst heeft aangeleverd. Dit is ook een zending van de pakketdienst. Er is denk ik geprobeerd bij u te bezorgen, alleen is het niet gelukt en is dus gebleken bij terugkomst uit route dat deze te groot of te zwaar is voor pakketdienst en hebben ze deze omgeboekt naar een afhaalpunt.
Als er een pakket te groot is of te zwaar dan zal pakketdienst dit overzetten naar [email protected] En zal dit door ons bezorgd worden. Alleen hebben ze bij pakketdienst een adres van een afhaalpunt gebruikt. Ipv jou eigen adres.

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
[email protected]

Alle klachten die gemeld zijn door Kien-on Tung