Klacht: Weigeren klacht sereus te nemen

op 26 juli 2017 over Novasol in de categorie Verhuur

Wij zijn van 13 tot 27 mei jl. op vakantie geweest in Denemarken in huis B40409 van Novasol in Agger.
Dit zou volgens de publicatie van Novasol een 5 sterren huis zijn en bovendien energiebesparend; Novasol citerend: \”Zoals de naam reeds zegt bieden energiebesparende vakantiehuizen een grote energiebesparing, welke een voordeel biedt voor u als gast in het vakantiehuis. Dat betekent namelijk dat de bijkomende kosten voor uw vakantiehuis aanzienlijk lager zijn dan bij andere vakantiehuizen.\”
Bij aankomst, zonder dat wij iets gebruikten gaf de meter al een verbruik van 10 kW .Dat zijn 100 lampen van 100 watt. We hebben dit gemeld bij Novasol, maar er werd alleen maar gedaan alsof ze ons niet begrepen.Toen al hielden we ons hart vast voor het energie verbruik na 2 weken en hebben dus vrijwel geen stroom verbruikend apparaat gebruikt. Dit was dus al een ernstige domper op onze vakantie zonder vaatwasser, wasmachine, oven ed. Bij de afrekening moesten wij uiteindelijk € 345,00 aan energiekosten betalen. Dit staat in geen enkele verhouding tot de energiekosten die wij in de afgelopen jaren in niet energiezuinige woningen met zwembad hebben moeten betalen.

Ook waren er bij aankomst al diverse defecten te weten 4 lampen die niet branden, de heteluchtoven die niet werkten, een douche met een grote scheur waar al het water uitspoot. en het warm water wat na 1x douchen al op was.
Na een melding bij Novasol Denemarken is er 2x een monteur geweest.
De eerste monteur kwam niet verder dan dat hij niet de juiste materialen had om de oven en de douche te repareren. De 2e monteur was een zeer onvriendelijk persoon, die zonder iets te zeggen kwam kijken en vervolgens weer ging.

Het derde punt betreft de badkamer met de douche.
Volgens de publicatie van Novasol zou er een nieuwe badkamer in dit 5 sterren huis zitten. Zoals u op de bijgevoegde foto\’s ziet was dit zeker niet het geval. Bovendien was deze douche gescheurd en is in tegenstelling wat Novasol beweert nooit gerepareerd. Ook het warm water was na één douchebeurt op en voor er weer warm water was duurde enkele uren. Al met al hebben wij daar dus ook vrijwel niet kunnen douchen.

Het vierde en meest kwalijke punt is dat zowel Novasol Denemarken als Novasol Nederland weigerde onze klachten serieus te nemen.
Nadat wij gedurende de eerste week voortduren hebben geprobeerd bij Novasol Denemarken te zorgen dat de defecten hersteld werden en onze zorgen hebben overgebracht, dit alles zonder effect hebben wij Novasol Nederland gebeld, waar wij de reis geboekt hadden.
Deze heer van Novasol was zo mogelijk nog onvriendelijker dan zijn collega\’s in Denemarken.
Gedurende ons gesprek heeft hij alleen verschillende keren gemeld dat hij meerdere klachten te behandelen had, enige interesse voor onze klachten was er totaal niet.
Uiteindelijk heeft hij gemeld dat hij er voor zou zorgen dat er zo spoedig mogelijk een monteur zou komen. Wij moesten blijven wachten tot deze zou komen.
We hadden kunnen blijven wachten tot we een ons wogen, want er kwam geen monteur.

Na onze vakantie hebben we bovenstaande klachten gemeld bij Novasol met onderstaande reactie:.

Geachte heer, mevrouw Rood,
Op 29 mei jl. ontvingen wij uw e-mail en wij betreuren het om hieruit op te maken dat u geen geheel positief gevoel heeft overgehouden aan uw verblijf in bovengenoemd vakantiehuis. Het spijt ons te vernemen dat u gebreken heeft geconstateerd in het vakantiehuis en dat u niet naar tevredenheid te woord bent gestaan. Wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Bij onze collega’s in Denemarken hebben wij navraag gedaan over de inhoud van uw e-mail. Zij geven aan dat u tijdens uw verblijf verschillende keren contact heeft opgenomen en zij hebben twee keer een monteur naar het vakantiehuis gestuurd. Er waren enkele lampen defect welke zijn gerepareerd en de douchekop is door een monteur vervangen. Daarnaast is er een elektricien naar het vakantiehuis gestuurd voor het warme water, maar deze heeft geen defect kunnen constateren. Aangaande het warme water wordt er in onze belangrijke informatie vermeld dat de warmtevoorziening vaak wordt verzorgd door een boiler (ca. 50 liter), waardoor er een gelimiteerde hoeveelheid warm water beschikbaar is. De keuken in het vakantiehuis is dit jaar geplaatst en de badkamer in 2013 (renovatiejaar). Volgens onze Deense collega´s is de beschrijving van het vakantiehuis en de beoordeling met het aantal sterren correct.
Wij vinden het vervelend dat u na uw verblijf geconfronteerd werd met de afrekening van uw verbruikskosten die hoger was dan u had verwacht, omdat het een energiebesparend vakantiehuis betreft. Onze Deense collega´s hebben de meterstanden gecontroleerd die door u en door hen zijn genoteerd en zij hebben laten weten dat deze kloppen. Het vakantiehuis betreft een energiebesparend huis omdat het zwembad en de woonkamer worden verwarmd met een warmtepomp, wat goedkoper is dan huizen die verwarmd worden door elektriciteit. Het is relatief duur om een zwembad te verwarmen. Een normaal zwembadhuis heeft in deze periode van het jaar energiekosten van ongeveer € 200,- / € 250,- per week (afhankelijk van het gebruik van het zwembad en de overige faciliteiten). Vergelijkende hiermee ligt uw verbruik onder het gemiddelde.
Op basis van de uiteenzetting hierboven kunnen wij u helaas geen compensatie toekennen of een wijziging in de verbruikskosten aanbrengen. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Wel danken wij u hartelijk voor de moeite die u heeft genomen uw opmerkingen over dit vakantiehuis met ons te delen, waardoor wij in de gelegenheid worden gesteld verbeteringen aan te brengen.
Wij vertrouwen er op u met deze reactie voldoende te hebben geïnformeerd en kijken er naar uit u in de toekomst weer te verwelkomen als gast in één van onze vakantiehuizen.
NOVASOL Vakantiehuizen

Mw. L. van Werven
Afdeling Cliëntenservice

Ook bovenstaande mail geeft aan onze klachten volledig niet serieus te willen nemen Ik hoop dan ook dat u deze zaak verder wilt behandelen.

Het vergoeden van een deel van de niet genoten vakantie door het voortdurend moeten bellen,door het niet kunnen gebruiken van de faciliteiten en het in opdracht van Novasol wachten op monteurs die vervolgens niet komen opdagen, vergoeding van de telefoonkosten en een redelijk gedeelte van de energiekosten.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Novasol

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Novasol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Andrer