Klacht: wegrijden terwijl je aan komt rennen

op 01 juni 2015 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik kom net uit het vliegtuig gestapt en heb mij ontzettend gehaast naar de bus zodat ik deze op tijd zou halen. Nu zie ik de bus staan met de deur open en de tijd was 16.27, ik denk dat het een afstand van 5 meter was want ik moest alleen het zebrapad over en daar stond gelijk de bus, ik kom aan rennen met mijn koffer en tassen terwijl mevrouw de buschauffeur de deur dicht doet mij ziet en haar hoofd schud en wegrijd. Dit was precies om 16.28 dat ik daar voor de deur stond en om 16.28 zou de bus vertrekken. Dit is helaas niet de eerste klacht die ik in dien over het onbeschofte gedrag van de buschauffeurs van arriva. Dit ging weer eens over bus 370 van schiphol naar alphen en visa versa. Ik hoop echter dat er serieus naar de klachten gekeken word want anders voel ik mij echter genoodzaakt om te reizen met de trein en niet meer van arriva haar diensten gebruik te maken. Zo gezegd dan lever ik liever me geld elders in.

Ik hoor graag van arriva zelf wat deze keer een gepaste oplossing is want ik word een beetje moe van die excuses van het call center.
vorige keer heeft de buschauffeur ontzettend tegen me staan schreeuwen en daar werd ook niet heel veel mee gedaan.

Bericht van

5 jaren geleden - Hallo Sharon,Excuses voor het gedrag van de chauffeur. Ik heb je klacht gemeld bij de teammanager van deze lijn om dit uit te zoeken en verder op te pakken. Ik zal je op de hoogte brengen van de terugkoppeling.Met vriendelijke groet, ^MF Arriva Webcareteam

Bericht van

5 jaren geleden - Hallo Sharon,Ik heb al snel een terugkoppeling van de betreffende teammanager en die is als volgt: Hij geeft aan dat er wellicht iets niet klopt omdat jij het over een vrouw hebt en de betreffende rit die je aangeeft is door een man gereden. We kunnen dus nu niet met zekerheid achterhalen om welke chauffeur of chauffeuse het gaat. Indien je graag ziet dat wij dit doen kun je misschien nog wat meer informatie geven om dit te kunnen uitzoeken.De teammanager geeft tevens aan dat Schiphol Plaza een hele lastige en gevaarlijk omgeving is. Er zijn in het verleden helaas al meermalen mensen aangereden. De marechaussee ziet daarom toe op strikte naleving van de regels. Bussen mogen alleen passagiers in- en uit laten stappen op de haltes. De bus mag dus helaas niet meer stoppen als hij eenmaal wegrijdt. Daarbij komt nog dat er op Schiphol Plaza de hele dag mensen lopen te rennen en is het voor chauffeurs niet goed in te schatten of dat voor hen is of voor een andere bus of taxi. Wellicht dat er iets dergelijks aan de hand was.Mocht je nog andere gegevens over deze klacht hebben waarmee ik de chauffeur kan achterhalen dan hoor ik het graag.Met vriendelijke groet, ^MF Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht sharon ten bokkel

5 jaren geleden - Goedemiddag,Nee dit was niet het geval en ik weet 100% zeker dat het een dame was die achter het stuur zat. Deze route word namelijk door zowel vrouwen als mannen gereden. (ik heb 5 dagen 2x keer per dag deze bus.) De bus reed echter nog niet weg. In dat geval zou ik begrijpen dat er niet meer open gedaan zou worden om ongelukken te voorkomen. Dit was echter niet het geval. De bus chauffeuse heeft mij gezien en haar hoofd geschud. Ik kon zelfs lip lezen dat ze zei ‘’ ik doe niet meer open’’. Dan lijkt het mij dat ik toch erg dichtbij heb gestaan.Maar net zoals met de andere klacht die ik al eerder had in gestuurd vorig jaar voel ik me wederom weer niet serieus genomen en zal er uiteraard weer niets met de klacht gedaan worden, helaas.Ik wens u nog een fijne dag.Met vriendelijke groet,Sharon ten bokkel

Bericht van

5 jaren geleden - Voor de duidelijkheid op welke dag is dit gebeurd? Het gaat om lijn 370 die om 16.28 uur zou vertrekken vanaf Schiphol? Heb je misschien nog een omschrijving van de chauffeuse? Eventueel een busnummer? Ik zou je klacht graag willen uitzetten.Met vriendelijke groet, ^MF Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht sharon ten bokkel

5 jaren geleden - Goedemiddag,Dit is afgelopen vrijdag 29 mei 2015 geweest. De busschauffeuse was een blanke gezette vrouw met kort blond rossig haar (een beetje piekig) het gaat inderdaad om lijn 370 van schiphol naar Alphen aan den rijn en om de vertrektijd van 16.28 uur. De bus die erna kwam werd inderdaad door een man bestuurd. Maar de bus van 16.28 niet of dit moet een hele vrouwelijke busschauffeur zijn geweest dan mijn excuus dan zal het een man geweest zijn. maar voor zover ik het kon zien was het toch echt een vrouw.Sorry, ik begrijp niet zo goed wat u bedoeld met bus nummer maar als u kenteken bedoeld nee die heb ik niet genoteerd.Met vriendelijke groet,Sharon ten Bokkel

Bericht van

5 jaren geleden - Hallo Sharon,Naar aanleiding van de laatste gegevens heeft de manager de betreffende chauffeuse kunnen traceren. Hij zal met haar in bespreking gaan over dit voorval. Ik hoop dat het niet weer voorkomt.Met vriendelijke groet, ^MF Arriva webcareteam

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Arriva

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 juli 2015 om 13:39 geantwoord

We hebben de klacht intern opgepakt. Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door sharon ten bokkel