Klacht: Wat zijn de regels mbt kinderwagens e.d.

op 29 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Buslijn 5 tijd 16:32 van de Trompweg Voorschoten naar CS Leiden.
Ik stapte in de bus met wandelwagen zonder kind. Zette de wandelwagen op de rem (systeem met 3 remmen) en nam hier tegenover plaats om te zitten.
Klacht 1, gedrag onvriendelijk.
De buschauffeur zei bot en hard, zeer onvriendelijk, dat dit niet mocht: ik moest bij de wagen staan. Okay ik protesteerde niet en ging op de bijbehorende kruk zitten.
Klacht 2: niet met 2 maten meten.
Nu is mijn opmerking het volgende: regelmatig zie ik mensen de
kinder/wandelwagen, rollator en zelfs grote koffers in deze ruimte neerzetten en namen plek op een passagiersstoel. Nog nooit heeft een chauffeur hen dit verboden. Ook mij niet als ik de wagen neerzette, zelfs vast en vervolgens met mijn kleinkind plaats nam op de passagiersstoel.

Ik verwacht minstens dat u uw personeel traint op hun gedrag en dat u voor mijn klacht een oplossing geeft.

Graag uw reactie.

E. Droop

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Beste Elisabeth, Wat jammer om te lezen dat je een vervelende ervaring hebt met betrekking tot het reizen met een kinderwagen in onze bus. Je vraagt wat de regels hiervoor zijn. Die zijn als volgt: - Belangrijk is dat de kinderwagen of buggy altijd op de rem staat. - Reizigers met een rolstoel hebben voorrang boven reizigers met een kinderwagen. - Wanneer beide plaatsen bezet zijn, dien je de kinderwagen of buggy in te klappen, veilig weg te zetten en het kind op schoot te nemen. Ik zou graag van je horen of er in de bus waarmee je reisde voldoende plaats was op dat moment voor de kinderwagen. Als je me dan nog kunt aangeven wanneer dit voorval heeft plaatsgevonden, dan zorg ik dat we dit intern doorzetten naar de betreffende chauffeur. Met vriendelijke groet, ^NT Arriva Webcare.

Reactie van de melder van de klacht E Droop

8 maanden geleden - Beste Arriveren medewerker, Dank voor uw reactie. Er was op het moment dat ik instapte geen ander voertuig op de plek, ik was de enige. De kinderwagen stond op de rem: de voorwielen en de achterwielen. Hij zou bij harde klap kunnen omvallen... Dan wij allen ook. Maar bewegen opzij, voor- of achteruit kan niet. Regelmatig zie ik volwassenen hun wagen, koffers, grote muziekinstrumenten daar neerzetten om vervolgens plaats te nemen met of zonder kind op een passagiersstoel. Toen ik ook plaats wilde nemen op een passagiersstoel verbood de chauffeur mij uitdrukkelijk dit te doen en zei dat ik bij de wagen moest gaan staan... Buslijn 5 Tromweg Voorschoten 16:32 richting Leiden CS. Zie mijn klacht. Mvg, Elisabeth Droop

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Hoi Elisabeth, Hartelijk dank voor je reactie. Gaat het om een rit van gisteren of eerder? Met vriendelijke groet, ^NT Arriva Webcare.

Reactie van de melder van de klacht E Droop

8 maanden geleden - Beste Arriva medewerker, Datum 'incident' is op 29 augustus 2016 om 16:32 Buslijn 5 van Tromweg Voorschoten naar Leiden centraal station. Mvg, Elisabeth Droop

Arriva

Heeft op 31 augustus 2016 om 07:17 geantwoord

Beste Elisabeth,

Bedankt voor de reacties en de toelichting op het ervaren 'incident'. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat deze situatie besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak. Hopelijk ervaar je in de toekomst verbetering en kun je wel op een passagiersstoel plaatsnemen.

^MR
Webcareteam Arriva