Klacht: Wasmachine niet bezorgt op afgesproken tijd

op 26 mei 2017 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Delft, 26 mei 2017
Geachte heer/mevrouw,

Al vijf weken zit ik met een kapotte wasmachine. Op dinsdagavond 23 mei 2017 heb ik eindelijk online , rond 22.00 uur, via Mediamarkt een wasmachine besteld. Voor 22.30 uur besteld , morgen in huis.

Vervolgens krijg ik op woensdagochtend een e-mail van extra at home met een link om de bestelling te volgen. De bezorgtijd wat werd aangegeven was tussen 11.15 en 14.15 uur. Mijn buurvrouw van Nijlhof 1 heb ik gevraagd om de monteur op te vangen en hem zijn werk te laten doen. De huissleutel heb ik voor 8.00 uur aan haar afgegeven. Vervolgens heb ik rond 8.15 uur gebeld met het KCC van extra at home. Tijdens dit gesprek heb ik uitgelegd dat ik naar mijn werk moest en dat aangebeld dient te worden bij Nijlhof 1. Alles is netjes door de medewerkster genoteerd in het systeem en eveneens is dit aan de chauffeur Osman doorgegeven. Vervolgens rond 15.15 uur heb ik gebeld met mijn buurvrouw. Die deelde mee dat de wasmachine er nog niet was. Ik heb toen wederom gebeld met het KCC van extra at home. De medewerker gaf aan dat de chauffeur zeker weten die dag de wasmachine zou bezorgen en dat alles duidelijk gecommuniceerd is met de chauffeur. Vervolgens krijg ik een e-mail rond 16.00 uur waarin vermeld wordt een nieuwe afspraak in te plannen nu ik tijdens de bezorging niet thuis was. Mijn buurvrouw van 80 jaar is de hele dag bezig geweest bij haar voordeur om onkruid te wieden. Zei gaf aan dat dit niet kan kloppen aangezien er twee busjes van de Regiotaxi die dag de straat in zijn gereden. Er heeft geen enkele chauffeur van extra at home bij haar aangebeld. Vervolgens zit een feestdag Hemelvaartsdag ertussen waardoor ik een extra dag zonder wasmachine zit. Vervolgens krijg ik vrijdagochtend een e-mail van extra at home met de link om de bestelling te volgen. De bezorgtijd die aangegeven werd was tussen 8.30 en 11.30 uur. Een uur later kijk ik weer naar de bezorgtijd en vermeld wordt dat de bezorgtijd tussen 8.00 en 21.00 uur zal zijn. Overigens krijg ik van Postnl een sms waarin vermeld wordt dat de wasmachine tussen 8.30 en 11.30 uur wordt bezorgd. Er is totaal geen duidelijkheid over de bezorgtijd. Nu ik zes dagen werk, moet ik mijn zaken regelen op de vrije verplichte dagen die ik heb. De afspraak met de kapper en de mondhygiënist heb ik hierdoor moeten afzeggen.

Hoe kan het zijn dat als ik voor 22.30 uur de bestelling heb geplaatst, het volledige bedrag van €493,- heb betaald, mijn bestelling de volgende dag niet heb ontvangen? Dit terwijl ik duidelijk heb gecommuniceerd? En mij telefonisch is toegezegd dat de chauffeur zeker weten de wasmachine op woensdag zal afleveren? Op uw website vermeld is dat in een tijdvak van 3 uur de bestelling wordt geleverd…dat dit een beetje uitloopt heb ik nog begrip voor maar niet dat ik de hele dag tot 21.00 uur moet thuisblijven. Lijkt net alsof er niet met een planning wordt gewerkt of een slechte planning.

Als ik van tevoren had geweten dat dit zo zou gaan, had ik nooit de bestelling gedaan. Mijn vertrouwen in Mediamarkt en de bezorgservice extra at home ben ik kwijt. Vervolgens zit ik nu nog steeds zonder wasmachine en moet ik maar noodgedwongen van 8.00 tot 21.00 uur thuisblijven en hopen dat de wasmachine wordt geleverd. Ook heb ik wederom bij de buurvrouw moeten wassen tegen betaling uiteraard. Ik wil u vragen om mijn klacht in behandeling te nemen en mij tegemoet te komen met een compensatie voor deze gang van zaken.

Hoogachtend,
Mevrouw C.Ramkhelawan

Gewenste Oplossing:

Zal tevreden zijn als ik de wasmachine geleverd krijg en een compensatie in geld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Extra@home over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Extra@home

Heeft op 26 mei 2017 om 15:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Ramkhelawan,

Hartelijk dank voor uw melding.

Onze excuses dat uw zending niet op de gewenste datum is bezorgd.
Wij danken u daarom hartelijk voor uw melding. We streven continue naar het verbeteren van onze bezorgservice en klantcommunicatie met als einddoel dat dergelijke incidenten niet meer voorkomen.

Ook onze excuses dat u geen juiste informatie heeft mogen ontvangen over uw bezorging.

Als een levering niet door kan gaan is het normaliter wel de gang van zaken dat u hierover wordt geïnformeerd. wij zullen dit doorgeven aan de vervoerder en aan onze klantenservice dat zij in het vervolg u en andere klanten op de hoogte brengen zoals behoort.

Voor enige compensaties moeten wij u verwijzen naar de leverancier, deze zal met u doornemen in welke vorm en mate u een tegemoetkoming kunt krijgen. De leverancier claimt dit vervolgens bij ons conform met de bij hen bekende procedures.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Extra@Home Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door C.Ramkhelawan