Klacht: wacht al twee weken op bankpasje zakelijk rekening

op 12 mei 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Als bewindvoerder met een client bij de ABN moest ik verplicht ook een abn rekening openen dit heb ik twee weken geleden gedaan maar tot op heden heb ik nog geen pasje/code etc ontvangen. Het probleem is dat het voor mij is dat ik zelf wel wachten maar de client hier de dupe van wordt omdat ik hierdoor geen beheer en leefgeld rekening open en hierdoor grote financiele problemen kunnen onstaan.
De Abn weet hoe de situatie is maar elke afdeling geeft een andere afdeling de schuld van deze nalatigheid, aangezien ze aangeven dat je binnen 3 werkdagen je pasje zult ontvangen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil zo snel mogelijk alle gegevens ontvangen zodat mijn client niet nog meer in financiële problemen komt door bijvoorbeeld beslaglegging door een derde partij op de huidige rekening.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste Nathaline78, Bedankt voor uw bericht. Logisch dat u graag z.s.m. alle gegevens wil hebben zodat u aan de slag kunt voor jullie client. Nadat u een pas hebt aangevraagd, krijgt u die normaal gesproken met 3-5 werkdagen binnen. Vervelend dat u hier nu al twee weken op wacht. Graag breng ik u in contact met onze zakelijke afdeling zodat zij de situatie kunnen nagaan en u verder kunnen helpen. Wanneer bent u hiervoor het beste bereikbaar? Dan bellen we u om u met de juiste afdeling in contact te brengen. Mocht u zelf direct met de zakelijke afdeling contact op willen nemen, bel dan naar 088 - 226 26 26. We horen graag uw reactie. Vriendelijke groeten, E. van der Struijk ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Natali kilyan

4 maanden geleden - Beste heer/mevrouw van der Struijk, Ik heb vanaf het begin meerdere malen gebeld met het nummer wat u hierboven aangeeft. Eerst heb ik gebeld en ik zou teruggebeld worden voor het intake gesprek (bij het aanvragen van zakelijke rekening) dit duurde een paar dagen. Daarna zou ik gebeld worden voor een afspraak bij een vestiging dit duurde weer een paar dagen, en eerlijk gezegd snap ik niet waarom het hele proces zo lang moet duren? Ik heb vorige week gebeld met het 088 nummer en de medewerkers wisten niet waarom ik nog geen pasje had, ik werd toen doorverbonden met de vestiging waar ik ben geweest (apollolaan in Amsterdam) deze wisten ook niet waarom ik geen pasje had maar ze zou een nieuwe aanvraag doen. Vandaag zou ik bijvoorbeeld gebeld worden door een medewerker van de vestiging Apollolaan in Amsterdam deze zou verifiëren of ik nu wel het pasje heb ontvangen. Maar ik heb het pasje niet ontvangen en ik ben ook niet teruggebeld, het is vervelend als je zo lang moet wachten en de medewerkers je probleem (dat de client, tevens een client van de ABN, door deze fout in nog meer financiële problemen terug komt ) niet serieus nemen door niet terug te bellen. Dus u kunt een medewerker mij laten bellen maar het liefst wil ik z.s.m het pasje ontvangen zodat mijn client niet nog meer de dupe wordt van deze situatie.

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste Nataline78, Naar aanleiding van je reactie, heb ik contact gehad met onze zakelijke Wecbare afdeling. Ik heb begrepen dat mijn collega inmiddels contact met je heeft gehad en verteld heeft wat de status van de aanvraag is. We gaan er vanuit dat je de pas snel binnen hebt. Maar mocht je donderdag nog geen pas binnen hebben, dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Reactie van de melder van de klacht Natali kilyan

3 maanden geleden - Goed en slecht nieuws. De ABN zou mij donderdag terugbellen, maar dat is weer niet gebeurd, maar gelukkig heb ik eindelijk na bijna 2,5 week mijn pasje vrijdag ontvangen. Slechte service van de ABN, als ik een keus had gehad zou ik hier geen zakelijke rekening openen maar helaas als bewindvoerder heb ik geen keus.

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Goedemorgen Nataline78, Inderdaad goed en slecht nieuws. Afspraken zijn er om nagekomen te worden. Het spijt me om te lezen dat mijn collega je niet gebeld heeft. Dat is niet zoals het hoort! Ik heb je feedback en bericht ook al meteen voorgelegd aan de betreffende collega. Gelukkig heb je je pas eindelijk ontvangen! Daar ben ik blij om. Mijn excuses dat je ervaring met ons zo moeizaam is verlopen. Ik kan je vertellen dat dit een uitzondering op de regel is. Van jouw feedback kunnen we leren. Ik ga er vanuit dat alles vanaf nu soepel verloopt. Je kan onze zakelijke Webcare afdeling in de toekomst ook Whatsappen via telefoonnummer 06- 51150026 en de bewindvoerdersdesk bellen via 020 - 3830820. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, laat het dan weten. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 29 mei 2017 om 09:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Op 15 mei hebben wij van ABN AMRO Webcare de klacht in behandeling genomen. Omdat het een Zakelijke klant betreft hebben wij de klant in contact gebracht met onze Zakelijke afdeling. Uiteindelijk heeft de klant op 19 mei de pinpas ontvangen. Dit heeft te lang geduurd, iets dat wij intern moeten oppakken.

Alle klachten die gemeld zijn door Natali kilyan