Klacht: waarom niet even gewacht

op 26 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag 24 september j.l. reisde ik van Amersfoort naar Dronryp. Ik zat in de trein van 19.23 uit Zwolle. In Heerenveen bleef de trein langer aan het perron staan( waarom weet ik niet). Hierdoor kwam de trein niet om 20.17 maar om 20.22 In Leeuwarden aan. De aansluitende trein van 20.21 stond niet op het perron aan de overzijde, was dus al weg! Hierdoor moest ik tot 21.21 wachten…nagenoeg een uur dus. Ik was erg boos. Is het niet mogelijk om even te wachten op een aansluitende trein, ook al is hij niet van dezelfde vervoerder? De trein gaat ’s avonds maar 1x per uur!! De trein uit Zwolle was maar een paar minuten vertraagd( hooguit 2 minuten) Dit getuigt wat mij betreft niet van klantvriendelijkheid.

Ik ben tevreden wanneer er alle moeite gedaan wordt voor een goede aansluiting tussen de treinen. Vooral wanneer de trein maar 1x per uur gaat. Dat er ook contact/overleg is tussen de treinen, ook al zijn ze niet van dezelfde vervoerder. Wanneer een trein iets verlaat is, de aansluitende trein dit weet en evt kan wachten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 september 2016 om 14:22 geantwoord

Beste Jenny,

Wat ontzettend balen dat je je overstap hebt gemist omdat je trein vertraagd was. Een machinist zal daar waar mogelijk wachten op reizigers die aangeven mee te willen met de trein. Hiervoor is het wel noodzakelijk om ons op de hoogte te brengen van de vertraging. Het is echter zo dat de vertrektijden van onze treinen afhangen van diverse factoren. Als gevolg van veelal enkel spoor op de trajecten waar wij rijden, heeft wachten van de ene trein ook weer gevolgen voor de andere. Andere overstappen kunnen daardoor weer worden gemist. Het is daarom helaas niet mogelijk om in alle gevallen te wachten.

^NT
Arriva Webcare.