Klacht: waardeloos of wel geen hulpverlening

op 16 juli 2012 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Op 12-06 jongstleden was ik met mijn luxe auto onderweg van en modelbouw event naar huis op de A44 in Duitsland, toen de koelwater temp ineens aansteeg. Meteen wat bijgevuld, kwam ik 10km verderop, omstreeks 16:45, op de rastplaats Soester Boerde alweer met verhoogde temp stil te staan. Meteen ANWB gebeld, gegevens uitgewisseld (waarvoor moet de medewerker weten wanneer ik uit NL vertrokken ben?) en ja hoor, binnen en uurtje was de duitse sleepdienst ter plaatse. Zo ver zo goed, toen begon de ellende.
Mijn eigen en die von de pechhulpmonteur gesteld diagnose, koppakking stuk. Volgens de reis en kreditbrief zou het nu zo verder gaan; sleepen naar de dichtbeizijnde garagebedrijf, overnachtingskosten en repatriëring van de auto naar huis, mits die niet binnen 2 dagen gerepareerd kan worden, en een huurauto om met mij, mijn vrouw, 2 honden, en mijn modellen twv ca €5000,- de volgende dag naar huis te komen, alles voor rekening van de ANWB.
Gezien mijn vaste garage in Kleve zit (ik woon in de grensstreek) de ANWB gebeld, met het voorstel ipv. naar de plaatselijke garage, ons meteen meteen naar mijn eigen garage (+/- 175 km vererop) te laten sleepen, zonder overnachting, huurauto en repatriëring te moeten gebruiken, is mij van de helpdeskmedewerker toegezegd om over mijn voorstel binnen 15 min. terug te bellen. Op dit telefoontje zit ik tot op heden te wachten.
Na en half uur wachten, wou de duitse sleepdienst nu ook weten wanneer en hoe het verder zou gaan. Dus weer met de ANWB gebeld; “ik zou me nu eerst naar de plaatselijke garage laten sleepen, mijn voorstel was nog in behandeling”.
Dus de auto opgeladen en 13km verderop, bij de merkdealer op en godverlaten industrieterrein, tijdens en behoorlijke regenbui neergezet. Ik mocht tenminste nog de ergste regen in de cabine van de sleepauto afwachten voordat hij meteen vertrok. Gezien het feit dat er inmiddels weer en uurtje zonder en telefoontje van de ANWB was vergaan, omstreeks 19:00 opnieuw gebeld. Inmiddels was der eerste helpdeskmedewerker naar huis, blijkbaar zonder iets geregeld of doorgegeven te hebben. Overnieuw het voorstel verteld, en weer de beloofde binnen 15 min en telefoontje. Om 21:00 heb ik en ander bedrijf gebeld die de auto en mij zou ophalen en een huurauto klaar zou zetten. Om en nabij 21:45 werd ik door iemand van de ANWB gebeld, die mij wou mededelen dat het nog iets zou kunnen duren voordat er een beslissing gemaakt zou worden. Dat ik niet bepaald vriendelijk op deze info reageerde zal wel duidelijk zijn.
Uiteindelijk was ik om 02:00 s’morgens thuis. 200km/9h= 22,2km/h da had ik bijna na huis kunnen fietsen.
Opgelopen kosten:
Sleepen van de auto, huurauto, inkl retourneren van deze €840,00, Buitenlandse Belkosten +/- €60,00
Mijn verwijten naar de ANWB.
waarom wordt iemand die op en rastplaats staat naar en godverlaten industrieterrein gesleept waar nog niet eens sanitaire inrichtingen zijn.
waarom heeft het zolang geduurd om over mijn voorstel te beslissen
waarom worden afspraken binnen en bepaalde tijd terug te bellen niet nagekomen

vergoeding van de gemaakte kosten
onmiddelijke beeindiging lidmaatschap
aandelig terugbetaling van het lidmaatschapsbijdrage van het lopend jaar miv 13-06-212

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ANWB in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ANWB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ANWB

Heeft op 17 juli 2012 om 10:46 geantwoord

Uw klacht is doorgestuurd naar de afdeling ANWB Team Klacht. Zij nemen uw klacht in behandeling. Uw klacht hebben wij hier om systeemtechnische redenen op opgelost gezet, de afdeling zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ANWB beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door xsbobo