Klacht: Waar blijft mijn kraan?!

op 14 mei 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wat een slechte service! Schandalig!

Ik had een complete keuken gekocht bij de IKEA. Deze kon vrij snel geleverd worden alleen was de kraan toen niet op voorraad om mee te leveren bij de keuken. Gelukkig was er in IKEA Amsterdam nog genoeg op voorraad. Deze kon ik dus, voordat mijn keuken geleverd zou worden, ophalen. Mijn keuken moest geleverd worden op 20 maart. Die week zou ik mijn kraan in IKEA Amsterdam afhalen.

Door corona was de IKEA van de 1 op de andere dag gesloten. Erg vervelend voor iedereen en niks aan te doen natuurlijk. Wel lagen er nog kranen op voorraad in Amsterdam volgens internet. Op 18 maart met de klanten service van IKEA gebeld om na te gaan of er een mogelijkheid was dat ik die kraan kon ophalen of dat deze verzonden kon worden. De klantenservice gaf aan dat ik de vestiging zelf kon bellen na te vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik kreeg hiervan een nummer. Gebeld naar de IKEA Amsterdam. Gaven aan dat dit niet mogelijk is en er niks op voorraad ligt. Vreemd vond ik dat aangezien de dag ervoor er nog een stuk of 13 waren. Gaven ook aan dat er tm midden mei niets geleverd zou worden . Ik vroeg wat ik kon doen aangezien ik 20 maart mijn keuken zou krijgen, helemaal compleet maar zonder kraan. Zij wisten dit niet en konden mij niet verder helpen.

Kort erna, ongeveer een week, werd het bekent dat IKEA wel kon bezorgen of ophalen als producten op voorraad waren voor 3 euro. Ik wilde hem in de eerste instantie laten bezorgen omdat ik zelf in Schagen woon en er geen IKEA in de buurt is. Toen ik zag dat de kraan pas eind mei zou worden geleverd heb ik besloten om te gaan kijken naar de winkel voorraad. Op internet was de kraan op voorraad in Amsterdam. Ik besloot deze te bestellen (direct te betalen) en hem op te gaan halen met het ov (wat mij 22 euro kost). Ik besloot er ook een keukendeur kastje bij te doen, omdat ik toch 3 euro euro kwijt was aan het klaar zetten van de kraan. 2 weken later, op 21-4 kon ik deze ophalen in Amsterdam. Toen mijn naam werd genoemd omdat mijn bestelling klaar zou zijn kwam een meneer naar buiten met niets. Geen kraan en geen deur (die ik extra had besteld). Gaf aan dat ik de deur ergens anders op moest halen. Dat zij waren vergeten een route om daar te komen naar mij toe te sturen. Ik kreeg een blaadje met een plattegrond waar ik heen moest gaan voor me keukendeur. Maar 5 minuutjes van de IKEA vandaan… als je met de auto bent inderdaad. Voor mij was het ruim 20 minuten extra reizen om daar te komen. Hij vertelde over de kraan dat deze er niet was ‘te veel verkocht’. Daar stond ik dan zonder spullen en nog steeds zonder kraan! Ik vroeg wanneer deze kwam. Ook dit kon mij niet verteld worden behalve dat het geleverd werd. Maar op welk termijn, geen idee. Ik heb vervolgens een referentie nummer gekregen dat ik door zou moeten geven als ik priv├ę gebeld wordt door ikea. Wanneer ik gebeld zou worden konden zij mij ook niet zeggen. Ik baal ontzettend!!! Heb nu al een maand een nieuwe keuken maar zonder de kraan. Super veel moeite gemaakt om die kraan te krijgen. Betaald en wel, betaald voor de bestelling klaar te zetten, maar nog steeds zonder kraan! Ik wordt niet geholpen. Continue is er iets waardoor ik de kraan tot op heden niet heb. Staand bij het pick-up punt van IKEA , waar ik wandelend heen moest gaan omdat ik hier blijkbaar mij deur op moest halen, heb ik gefrustreerd mijn bericht getypt. Een keuken is voor mij een enorme uitgaven geweest waar ik jaren voor heb moeten sparen. Nu is hij nog steeds niet compleet en klaar. Kan er na een maand nog niet vol trots er na kijken en de keuken gebruiken. Hoe kan ik gaan koken afwassen e.d. zonder kraan. Dat gaat niet!

Op 22-4 , een dag later. Nog niet gebeld door de IKEA dus nog geen duidelijkheid. Heb hun toen bericht op Facebook met het bovenstaande bericht. Waarop ik een dag later reactie kreeg . Het kwam neer op ‘vervelend, heb een melding gemaakt dat ze het verzenden naar je toe zodra het op voorraad is. Dit zal begin volgende week zijn’. Hier op gereageerd dat ik het niet netjes vind. Op 25 april kreeg ik reactie ‘ga er vanuit dat het goed komt’.

Op 28 april stond op internet dat de kraan in Amsterdam weer geleverd was! Ik contact opgenomen via Messenger met het feit dat hij er is maar dat IKEA geen contact met mij heb opgenomen. Als reactie ‘ ik heb in het dossier gezet dat er weer voorraad is en of IKEA Amsterdam dit aan je wil naleveren. Meer kan ik op dit moment niet voor je doen.’

Vervolgens op 29 opnieuw contact gezocht, omdat ik een post NL briefje in de bus had met de vraag of de kraan verzonden was en het track en trace nummer. Reactie ‘Ik zie dat er een dossier voor je is aangemaakt. Mijn van de desbetreffende IKEA vestiging zullen dit oppakken. Ik heb je melding op de hoogste prioriteit gezet. Wanneer je bestelling is verstuurd, ontvang je hiervan een bevestiging in de mail. ‘ mijn frustraties hier over geuit over het feit dat ik continue achter IKEA aan moet gaan en niemand mij duidelijkheid kan geven. Als reactie ‘Een andere optie zou zijn om een terugbetaling op te starten zodat je het artikel kan ophalen in een IKEA vestiging.’. misschien een optie voor mensen die op het moment tijd over hebben om in de uren lange rijen te staan. Maar voor mij als zorgmedewerker in deze tijd helaas niet haalbaar. Ook heb ik gewoon betaald om de bestelling te maken, woon ik ver en heb ik al eens kosten met het ov gemaakt om te komen en was ik bang dat op het moment dat ik daar zou komen de kranen opnieuw uitverkocht waren . Dit werd begrepen volgens de IKEA. Reactie ‘Wanneer je maandag nog geen e-mail hebt ontvangen, zou ik je graag willen vragen nog een bericht te sturen. Dan ga ik kijken wat ik verder voor je kan doen.’

Vervolgens op maandag 4 mei opnieuw contact opgenomen via de chat met IKEA . Anagezien ik geen mail ontvangen heb. Alle berichten heb ik naar hen door gestuurd met de vraag ‘waar blijft mijn kraan! ?’. Hun reactie ‘Dat snap ik inderdaad en zonder kraan is je keuken natuurlijk niet af. Ik heb aan de vestiging het verzoek doorgegeven om contact met je op te nemen wanneer het verzonden wordt. Helaas kan ik niet garanderen dat dit wordt gedaan in verband met de drukte.’

Op 7 mei. Opnieuw de vraag gesteld ‘waar blijft mijn kraan?!’. Reactie die ik kreeg op 8 mei ‘Ik heb goed nieuws ­čśŐ De kraan is gister verzonden met de post vanuit Amsterdam. Helaas heb ik daar geen track en trace code van maar ik hoop dat hij dan een van deze dagen aankomt.’ . Vreemd dat ik geen track en trace code heb, maar de post duurt in Nederland niet lang dus zou hem vrijdag of zaterdag wel ontvangen , dacht ik.

Nu donderdag , een week later ….. Geen kraan, geen mail, geen telefoontje niks!!!!!

Zo veel chat verkeer, zo vaak geprobeerd te bellen maar dan wordt ik er uitgegooid omdat de lijnen bezet zijn. Nog steeds geen kraan.

Ik zet nu mijn verhaal hier op in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben klaar met het feit dat ik een keuken heb die af is, maar ik elke avond me borden en pannen sta af te wassen in douche.

Als ik mijn kraan heb ontvangen en een tegemoetkoming. Heb betaald voor het ov om mijn kraan op te halen, heb betaald om de kraan te mogen ophalen en dan heb ik het niet eens over de tijd die ik hier in heb gestopt en dat er nooit contact met mij is opgenomen vanuit de IKEA.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mandy c