Klacht: VVV bon mag ik niet uitgeven aan factuur, krijg bon nu niet terug + Afleverdatum niet nakomen

op 14 januari 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Klacht 1
Besteld, een item van 114 euro,ik heb niet direct betaald gezien mijn ervaring van 22 december jl. ( zie 2e klacht) Ik heb daarentegen meteen die dag 2 VVV bonnen opgestuurd, dan krijg je een waardebon-code binnen waarmee ik mijn openstaande factuur wilde betalen. Maar dan blijkt dat ik het niet aan de openstaande factuur mag uitgeven.

Dus vraag ik mijn bonnen terug, en wat blijkt, ik krijg ze niet meer terug.
Dat ik een fout hebt gemaakt, is één, maar dat ik dan mijn bonnen niet terug krijgt,vind ik onacceptabel. En ik voel mij als klant heel machteloos.
Bol.com mag toch niet bepalen waar of ik mijn VVVbonnen uitgeef? Nu MOET ik ze bij hen uitgeven. Het is heel klantonvriendelijk dat ze niet willen afwijken van hun betaalprocedure, als je een factuur wil voldoen.
Dat ik een fout maak is één, en is dan mijn straf dat ik dan meteen nog meer moet kopen bij Bol?? Ik was nooit van plan nog meer uit te geven bij Bol.com.

Klacht 2
22 december besteld 4 items, direct betaald, men beweert 5- 10 werkdagen, het is nog steeds niet geleverd (het is nu 9 jan 2014 17.30 uur). Ik heb het berekend, inclusief kerst, oud en nieuw en weekenden. Klantenservice beweert dat ik het fout had met mijn berekening, en ik heb na nóg een mailwisseling alsnog gelijk gekregen en 2,50 vergoeding. Het had nu inmiddels binnen moeten zijn. Gisteren weer een mail, wederom uitstel van levering van 1 deel. Dit deel komt pas 19 febr. Dat is dus bijna 2 mnd later. Ik heb betaald, maar ik heb niets.
In dit geval is het mijn dochter die maar zit te wachten en te wachten. En die maak je voor de toekomst ook geen klant op deze manier.

In dit gezin twee hele ontevreden klanten, en Bol is mij kwijt. Ik zoek wel een alternatief.

Ik wil mijn VVV bonnen terug.

En ik adviseer Bol te kijken naar de flexibiliteit bij de betaalprocedure bij Bol.com. Als de klant wil afbetalen, dan bemoedig je dat toch als organisatie? Daar hoef je niet eens klantvriendelijk voor te zijn.

En ik wil een uitleg, een transparante, hoe het komt dat we bijna 2 maanden moeten wachten op 1 dvd? Waarom zou ik de volgende keer bij Bol.com bestellen als het zo lang kan duren?

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 06 februari 2014 om 16:28 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Inmiddels heeft u met ons contact gehad.

Bol.com Webcare team

Heeft op 06 februari 2014 om 21:31 geantwoord

Er was geen oplossing. Dvd is geannuleerd op initiatief van bol.com, kreeg geld terug en 2 maal de belofte dat zij hem bij ander bedrijf zou bestellen. Mijn dochter heeft nog steeds niets ontvangen. Wat betreft de VVV bonnen, die zijn vernietigd door bol.com. Ik krijg geen andere in ruil, en moet ongewenst nog eens 40 euro uit geven.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Bol.com beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door IrisZ