Klacht: Vrouw van 88 is Slachtoffer Betaalkaart Fraude

op 27 juli 2016 over ING in de categorie Banken

ING Weigert 1000 euro terug te geven waneer er duidelijk fraude is geweest. De ING wil mijn moeder van 88 haar geld niet terug geven vanwege de dag “niet zeker is” van de diefstal. Per gesprek met van mijn moeder, is ze eigenlijk niet zeker op welke dag de twee dames precies in het huis waren en haar betaalkaart ge-skimmed hebben..

Zie de bijgelsooten van brief ING. Het feit dat er diefstal was, moet genoeg rede zijn om de ING haar geld terug te geven. Ik vind het eigenlijk belachelijk van de ING dat ze met deze smoesje aankomen, vind je ook niet? Het is nu een zaak van ING diefstal/afzetting, vind ik. Heef de politie aan de ING de betaalautomaat video’s of photo’s aangevraagd? De kwestie is ook, heeft de ING naar de video’s gekeken? Ik neem aan van wel.

Als het moet, geven wij liever 300 a 500 euro aan een Advokaat dan een 1000 euro aan de ING. Kort geding tegen ING is hiet echter mogelijk en doet mijn moeder zeker als we geen resultaaten zien.

1000 euro terug stoorten aan rekening Dorothy Joan Tims

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 27 juli 2016 om 18:52 geantwoord

Geachte meneer Tims,

Het is absoluut vervelend om te horen dat deze situatie heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat je moeder inmiddels is bijgekomen van de schrik.

Bij een onderzoek naar fraude, gaan wij uit van de gegevens die in het proces verbaal zijn opgenomen door de politie. In het proces verbaal is er aangegeven dat de fraude op 4 juli 2016 heeft plaatsgevonden. Omdat de opname op 2 juli heeft plaatsgevonden, kan dit volgens de gegevens van het proces verbaal geen verband met elkaar houden.

Het is uiteraard belangrijk om op het moment van aangifte, alle gegevens juist door te geven. Het is bij ons niet naar voren gekomen dat de datum onbekend of onduidelijk was. De datum van opname was echter wel bekend, en komt niet overeen met de gegevens die wij hebben ontvangen.

Dit is uiteraard geen smoesje om je moeder niet te hoeven betalen. We kunnen echter niet iedere melding van fraude uitbetalen, vooral niet als de gegevens onjuist zijn. Uiteraard is het mogelijk om bezwaar in te dienen tegen deze beslissing. Jullie kunnen deze indienen, aan de hand van de gegevens die in de brief staan.

Ronnie
ING Webcare

Bericht van ING

9 maanden geleden - Goedemorgen meneer Tims, Het is niet de bedoeling om uw moeder naar het ING-kantoor of politiebureau te sturen, en dit is ook zeker niet nodig. U kunt met uw moeder bezwaar aantekenen op de beslissing van ING en adresseren aan ING Fraudemanagement & Operations, Postbus 99960 8900 GA Leeuwarden. Het besluit wordt dan herzien op de beschikbare gegevens. Voor verdere vragen wil ik u vragen om telefonisch contact op te nemen met ING Fraudemanagement, tel: 058 295 2173. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Heeft op 28 juli 2016 om 11:09 geantwoord

Zij is 88, 90% blind, een Engelse vrouw, en kan zelf geen brief meer schrijven. Ik zal een brief voor haar schrijven in Virginia, USA, dan aan haar stuuren in Den Haag voor haar handtekening, die ze weer aan de ING kan stuuren. Ik zal haar eventueel ook weer laaten bellen. Wij zullen al deze extra moeilijke stapjes neemen voor de ING. Haar thuiszorg van de CIZ was ook een paar jaar geleden stop gezet en heeft wat vrijwillig hulp die ook niets voor haar kan doen.

Alle klachten die gemeld zijn door petertims