Klacht: voortzetten verzekering overleden kitten

op 20 januari 2017 over Petplan in de categorie Verzekering

de fokker waar ik mijn kitten heb gekocht had een maand gratis verzekering bij Petplan erbij gedaan. Uiteraard hoop je hier geen gebruik van te hoeven maken. Zeker niet bij zo’n jong beestje. Helaas werd zij ziek en euthanasie bleek de enige oplossing. Na het overlijden heb ik een mail gekregen met daarin de vergoeding en dat de verzekering in verband met het overlijden per direct was stopgezet. Tegelijkertijd kreeg ik een kaart per post of ik de maand gratis verzekering wilde voortzetten…. Dit kan nog gebeuren, hoe vervelend dan ook. Ik heb hierop nog wel een mail gestuurd. Helaas tot op heden geen enkele reactie behalve dat telefoontje vandaag met de vraag of ik de verzekering wilde voortzetten!!!! Ze is op 23/12/16 overleden! Uiteraard komt er weer een nieuwe kitten, maar een verzekering bij Petplan? Zelfs al zou een fokker mij wederom een maand gratis verzekering erbij willen doen zal ik een fokker verzoeken mij dit niet aan te doen.

Oprechte excuses, geen vragen meer omtrent een verzekering die voortgezet zou moeten worden op een overleden dier. Intern betere communicatie om deze pijnlijke voorvallen voor andere mensen te voorkomen

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Petplan over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Petplan in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Petplan een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Petplan

Heeft op 03 juli 2017 om 13:35 geantwoord

Beste heer/mevrouw Kruijmel,

Wat vervelend dat er meerdere keren contact met u opgenomen is na het overlijden van uw huisdier. Ik zie inderdaad in ons systeem staan dat u hier melding van heeft gemaakt. Wij zorgen ervoor dat dit in de toekomst niet meer voor gaat komen door een nog duidelijkere melding in ons systeem te zetten.

Onze excuses voor het ongemak.

Met (dier)vriendelijke groet,

Evelyne Goedebuurs - Petplan

Heeft op 03 juli 2017 om 18:27 geantwoord

De traagheid waarmee deze klacht is behandeld schept weinig vertrouwen. Zeker na dit weekend wederom een mail te hebben ontvangen om wederom mijn in december overleden kitten te verzekeren.

Alle klachten die gemeld zijn door K.Kruijmel