Klacht: Niks vergoed

op 31 mei 2016 over Petplan in de categorie Verzekering

Ik heb 28-04-2016 een verzekering afgesloten voor mijn hondje
Aangezien ik nu van een uitkering moet rond komen en dure dierenartsen niet zomaar kan ophoesten
Mijn hondje (chihuahua) is gelukkig nooit ziek ,maar kan plots iets gaan mankeren

Nu heb ik gisteren haar gebit laten reinigen ,na een tip van een da om de hoek
Ben in Sleeuwijk geweest ,gezien ze hier erg secuur zijn met narcose
En als je hondje wakker word ligt t niet in een hokje ,maar lekker op je schoot
Vandaar mijjn keus

Nu hebben ze van petplan haar medisch dossier opgevraagd bij mijn oude Da
En die melde petplan dat hun 7 april al tandsteen hadden geconstateerd
Wat ze niet tegen mij hebben gezegd

Ik hoorde het afgelopen vorige week donderdag van de da om de hoek nadat ik even een antibraak tabletje was gaan halen

Wat zegt Petplan u wist dit eerder 7 april al
Voordat ik de verzekering dus af sloot
Zo willen ze dus onder hun decleratie uit komen

Maar ik ben nu de gedupeerde oftwel mijn ouders die €148 hebben voor geschoten

Omdat ik niet kan missen van mijn uitkering
Daarom ook de verzekering afgesloten

Dat ze het gewoon vergoeden
Waar ben ik anders voor verzekerd
Zo kan ik ook mijn zakken vullen

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Petplan over deze klacht.

Bericht van Petplan

9 maanden geleden - Beste Yentl, Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Echter, een huisdierenverzekering is een schadeverzekering. Dit betekent dat je enkel kunt verzekeren wat nog niet voorzien is (net zoals een brandverzekering voor je huis). En aangezien dit probleem al bekend was bij je dierenarts op 7 april, is het dus geen onvoorzien probleem en keren wij de declaratie niet uit. Bovendien ontstaat tandsteen niet van de ene op de andere dag. Dus het probleem was zeker al bekend toen u een maand geleden de verzekering afsloot. Wij adviseren onze nieuwe klanten ook altijd om de polisvoorwaarden goed door te lezen. Onze klanten krijgen ook altijd 14 dagen bedenktijd na het aangaan van de verzekering. Dit is ook bedoeld om onduidelijkheden zoals deze te voorkomen. De declaratie is dus conform de polisvoorwaarden afgehandeld door Petplan. Met vriendelijke groet, Evelyne Goedebuurs

Reactie van de melder van de klacht yentl2010

9 maanden geleden - Mijn Da uit Gouda heeft mij niks gemeld En ik ga niet elke dag in mijn hond zn bek kijken Ze eet goed dus ik zag geen problemen Doordat ik nu van een uitkering moet rond komen Sloot ik een verzekering daarvoor spaarde ik zelf .maar dat gaat nu niet meer Ben dan nu ook genoodzaakt om mijn hondje te gaan herplaatsen Sturen jullie mij een afstandsverklaring ?

Bericht van Petplan

9 maanden geleden - Beste Yentl, Dit is inderdaad hele vervelende situatie voor je. Vooral omdat je nu door je financiële situatie afstand gaat doen van je huisdier. In jouw situatie is een huisdierenverzekering op zich wel een hele goede oplossing. Alle onvoorziene gebeurtenissen worden volgens je polisvoorwaarden vergoed. Maar als het je keuze is om afstand te doen, dan begrijpen wij dit ook. Een huisdier is nu eenmaal een kostenpost. En bij alle huisdierenverzekeringen betaal je altijd een klein gedeelte eigen risico. En als je helemaal geen reserves hebt, wordt het lastig. Mijn collega heeft inmiddels een afstandsverklaring gestuurd. Wij wensen je heel veel succes toe namens ons team!

Reactie van de melder van de klacht yentl2010

9 maanden geleden - Krijg ik nog een afstands verklaring toegestuurd Of gaat dat maanden duren ? Zodat jullie nog kunnen verdienen Mijn hondje is sinds gisteren verhuisd naar haar nieuwe baasje Dus die datum houden we aan

Alle klachten die gemeld zijn door yentl2010