Klacht: Voorgenomen opheffing halte

op 07 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik verneem dat Arriva van plan is de bushalt Amerikalaan – Maastricht Airport – Beek – Limburg op te heffen per 11 december.

Deze halte is voor mij en meerdere hardwerkende mensen op het achterliggende bedrijventerrein van belang om met het openbaar vervoer op hun werk te komen en weer terug natuurlijk.

Indien deze halte komt te vervallen zal dit tot gevolg hebben dat ik, en anderen, geen gebruik meer zullen/kunnen maken van het openbaar vervoer om naar en van het werk te komen.

Handhaving van de halte Amerikalaan - Maastricht Airport - Beek - Limburg op werkdagen

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 16:40 geantwoord

Hallo Hub,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat de halte ‘Amerikalaan’ aan de Amerikalaan vervalt. De bestaande vervangende halte ‘Australiëlaan’ aan de Europalaan ligt op loopafstand van deze halte. Complicatie is dat het betreffende haltebord van Veolia bij de halte 'Australiëlaan' op dit moment ontbreekt.

Daardoor bestaat deze halte nu alleen op papier en niet op straat. Dit kan voor verwarring zorgen. Echter uiterlijk 11 december is dit weer in orde en is de halte goed te vinden.

^DK
Webcareteam Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 19:13 geantwoord

Loopafstand van de huidige halte betekend meer dan dubbele loopafstand naar de meeste bedrijven.
De huidige halte Amerikalaan is helemaal voorzien van verhoogde stoep, wachthokje e.d. en wordt veel meer gebruikt dan de beoogde \"vervangende\" halte waar zelden iemand gebruik van maakt.
Daarbij is de halte Australiëlaan totaal níet voorzien van enige faciliteiten, geen wachthokje, geen verhoogde stoep.

Alle klachten die gemeld zijn door hub@schoenmaekers.nl