Klacht: Volle bus

op 19 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hierbij wil ik een klacht indienen met betrekking tot lijn 350, dit is de bus die van Leeuwarden naar Alkmaar gaat. Sinds 3 weken is het bij mij alleen al 12 keer voor gekomen dat ik niet mee kon met de bus naar Alkmaar. Dit heeft als rede dat de bus bij Wieringerwerf al bijna vol zit, en als ik hier dan in wil stappen vaak wordt geweigerd omdat de bus al vol zit. Dit is door wel de chauffeurs, als door de reizigers al meerdere malen door gegeven. Ik zelf heb inmiddels al 4 keer gebeld, en ik zal het nu ook nog maar schriftelijk doen. De bus zit ’s ochtends gewoon te vol. Hierdoor komen mensen te laat op hun werk en op school. Ik zelf heb inmiddels al meerdere aantekeningen doordat ik te laat ben. Hier ben ik gewoon helemaal klaar mee. Ik moet nu 45 minuten eerder vertrekken om met een omweg op school te komen, omdat Arriva onze klachten niet serieus neemt, terwijl ik en alle andere passagiers allemaal keurig onze ritjes betalen. Wat voor mij alleen al betekend dat er 4000 euro per jaar wordt betaald. Ik vind persoonlijk dat Arriva er dan wel voor mag zorgen dat er voldoende ruimte is in de bussen of dat er een extra bus wordt ingezet. Dagelijks blijven er inmiddels minimaal 5 personen staan bij de halte in Wieringerwerf, wat tot alleen maar ergernissen lijdt van iedereen.

Wanneer ik gewoon weer knap met de bus naar school kan, zonder dat je hoeft te vechten om in de bus te komen

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Harmen, Niet leuk om te lezen dat je de laatste tijd niet met lijn 350 mee kan omdat de bus te vol zit. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Zou je aan kunnen geven op welke tijdstippen je vaak gebruik maakt van lijn 350 en bij welke halte je instapt? Zodra ik deze informatie heb ontvangen geef ik je klacht intern door aan de manager van de regio. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Harmen Heinen

2 maanden geleden - Ik probeer elke ochtend in te stappen om 7:19 bij halte Motel Wieringerwerf. Deze bus rijdt dan richting Alkmaar.

Arriva

Heeft op 19 september 2016 om 23:02 geantwoord

Bedankt voor je reactie Harmen,

Ik heb je klacht intern doorgegeven aan de manager van de regio. Ik hoop dat je snel verbetering gaat merken. Excuses voor het ervaren ongemak.

^LH
Arriva Webcareteam