Klacht: Problemen rond beëindiging van abonnenment

Martin Koning op 25 november 2022 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Een jaar eerder werd het abonnement door de Volkskrant van mijn moeder die al decennia lang liep ten onterechte beëindigd. Met veel moeite kon haar abonnement weer worden vervolgd. Dit jaar overleed mijn moeder in de zomer en heb ik direct vanwege haar overlijden de krant de dag hierop stopgezet. De Volkskrant behandelde deze stopzetting als een normale stopzetting die pas na een vaste periode van 36 maanden kon worden beëindigd. Dit omdat de Volkskrant haar sinds vorig jaar weer als een nieuwe klant beschouwde. De melding hiervan kreeg ik niet omdat het systeem een emailadres had die afweek van haar gebruikergegevens. Omdat bijna een kwartaal opnieuw abonnementsgeld werd geïncasseerd, was dit voor mij de eerste mogelijkheid dat er iets niet klopte. Ik heb opnieuw contact gezocht met de klantenservice en het geïncasseerde bedrag zou binnen 14 dagen worden teruggestort. Een maand later heb ik nog niets ontvangen. De klantenservice liet mij weten dat het bedrag uiterlijk 14 december zou worden teruggestort (?) dagen met aftrek van de dagen dat de krant alsnog werd bezorgd. Door opeenstapeling van fouten en gebruik van verkeerde contactgegevens door de Volkskrant is het abonnement ten onrechte i.v.m. met overlijden niet op tijd stopgezet en worden wij door de Volkskrant wel geacht hier voor de kosten op te draaien. De klantenservice kan niet verder helpen dan te zeggen dat zij hier niets aan kunnen doen.

Terugstorten van te veel geïncasseerde bedrag vanaf de eerste melding van stopzetting en welgemeende excuses.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkskrant

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkskrant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Martin Koning