Mijn Klacht:
Beste Klacht.nl.
Sinds november 2014 probeer ik van Vodafone mij een bewijs van de eigenlijke waarde van een iPhone 5 te krijgen.
De toestel was gestolen en ik heb moet de waarde kunnen bewijzen om mijn schade te kunnen declareren aan mijn verzekeraar.
Ik heb namelijk geen factuur van Vodafone gekregen – de toestel was gekocht via een abonnement met een looptijd van 24 maanden, en een aanbetaling van EUR 189. De waarde zal rond de EUR 550 moeten zijn. Volgens een uitspraak in de Hoge Raad van 13-6-2014 geldt dit als koop op afbetaling en heb ik recht op een bewijs van de eigenlijke waarde.
Maar ik krijg geen enkel gehoor bij Vodafone.
Ik heb al 6 pogingen gedaan om een antwoord te krijgen van Vodafone – ik ben twee keer naar een Vodafone winkel geweest, ik heb de klantenservice gebeld, ik heb een brief gestuurd en ik meerdere keren gemailed. Zie correspondentie in bijlage.
Ondertussen zit ik met EUR 798 in schade/kosten: ik moest namelijk zelf een vervangend toestel kopen om het abonnement te kunnen blijven gebruiken (abbonnement loopt nog t/m april 2015).
Ik ben best radeloos en zou het echt op prijs stellen om hier mee hulp te krijgen, dus alvast bedankt als u iets kunt doen.
Gewenste Oplossing:
Wanneer ik een bewijs van de eigenlijke waarde hebt en mijn schade kan gaan declareren bij mijn verzekeraar.

