Mijn Klacht:
Ik meen 3 jaar geleden schrok ik mij een hoedje toen ik mijn dataverbruik en rekening zag. Ik haalde, vooral midden in de nacht en tijdens mijn werk, duizenden MB’s binnen. Tot 3,5 gig per maand. Geen idee waar het aan lag en ook op internet kon ik er toen maar weinig over vinden; ik dacht dat het dus aan mij lag. Uiteindelijk een schikking getroffen met een, overigens hele aardig vodafonemedewerk, dat ik één rekening niet hoefde te betalen, en de andere 50/50. Dat klonk goed, ware het niet dat ik toch vond dat er een luchtje aan zat; ik had immers toch niks verkeerds gedaan?
Een paar maanden geleden overkwam mijn vriendin precies hetzelfde, zij haalde, ook vooral snachts GB’s binnen. Hetgeen ook vrijwel onmogelijk is, want in onze slaapkamer heb je enkel GPRS (een website openen gaat al bijna niet). Na even rondzoeken op internet kwamen we al snel op de klachtenuitzending van Radar en bleek het een zeer actueel probleem. M’n vriendin heeft volgens mij wel alles teruggekregen.
Nu krijg ik vandaag een rekening op de deurmat (mailbox); met daarin weer een belachelijk hoog dataverbruik. Op 18-11 9:08, heb ik op mijn werk (terwijl we hier WIFI hebben) 525 mb binnen gehaald, in 1 sessie. Dat staat gelijk aan 2,5 youtube kijken oid (dat kan mn batterij niet eens aan…). Het blijkt dat ik pas rond op die 19:00 een smsje heb gehad dat ik buiten mijn databundel zit; de periode daar tussen in willen ze dus wel vergoeden. Maar Vodafone gaat dus volledig voorbij het feit dat ik nog recht had op de resterende MB’s die nog open stonden als je die 525 mb niet zou zijn afgeschreven, plus dat ik 11 dagen zonder internet zit, en alles wat ik daarboven op gebruik, extra moet betalen.
Gewenste Oplossing:
Als Vodafone eens wat doet aan deze fouten in hun systeem.
Mijn volledige bedrag dat ik zogenaamd buiten mijn bundel heb gebruikt terugkrijg. Ik eindelijk mijn contract bij Vodafone kan opzeggen.

