Klacht: Vodafone speelt misselijke spelletjes

op 19 juli 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Even geleden belde ik naar Vodafone om hen in te lichten over een mogelijk verlate betaling van een aankomende factuur. Dit door overgang naar nieuw werk en betaaldata van salaris.

Geen probleem, de dame vertelde me dat er geen reden mij niet tegemoet te komen, geen achterstanden en dergelijke. Alleen het verzoek om mijn bank te vragen om automatische incasso mogelijk te maken. Zo gezegd zo gedaan, met dank voor de openheid, er wordt een betaalafspraak gemaakt welke nog voor het ingaan van de termijn door mij is afgelost. Zo is afsluiting voorkomen, iedereen tevreden door helder, open en redelijk handelen. Opgelost.

Niet dus.

Alsnog wordt ik kort daarop totaal afgesloten.
Meteen heb ik hierover contact opgenomen, de medewerker gaf aan dat hij heel goed begrijpt dat de werkwijze niet zo gewaardeerd wordt. Verder heb ik het er toen bij gelaten, tot er een bundel van verrassende extra en hoge kosten op mijn factuur verschenen. Kosten voor afsluiten, aansluiten, €34,zoveel, om een paar extra keer op enter te duwen..

Uit het antwoord op mijn daaropvolgend ingediende klacht valt te leren dat Vodafone zich het ‘recht’ toegeëigend om terug te komen op een overeenkomst waar beide van op de hoogte en mee akkoord zijn.
Zonder aankondiging, duidelijke, laat staan rechtvaardige reden en zeer willekeurig wil Vodafone kunnen besluiten om tegen gemaakte afspraken in tot afsluiting over te gaan en daar ook nog eens kosten voor te rekenen.
Tevens wordt er vriendelijk gemeld dat de kosten blijven staan en er verder niets met mijn klacht gedaan wordt.
Ik heb hen daarop vriendelijk geattendeerd over hun oplichtingspraktijken en dat ik daar niet aan mee doe, de factuur is betaald, minus de kosten.

Vodafone, ‘Power to You’.. Power to Screw You, ze zijn (bewust) een woord vergeten..

Vodafone, ‘Make the Most of Now’, Juist, ook vanuit Vodafone..

Probeer eens te handelen vanuit redelijkheid Vodafone, wees transparant, consequent en vooral eerlijk .

Oplichterij en misselijke spelletjes stoppen, transparant en redelijk handelen

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Matho Tonga