Klacht: Vodafone reageert gewoon niet meer

op 11 augustus 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste,

Ruim twee weken geleden diende ik bij Vodafone onderstaand lopende klacht in. Deze hebben zij tot op heden niet nog niet opgelost. Nu ruim twee weken later hebben zij nog steeds niet gereageerd op mijn laatste verzoek, mijn klacht (serieus) in behandeling te nemen. Ik krijg geen enkele reactie van Vodafone op mijn verzoek.

Geachte,
Op 20-7-2017 zou ik tussen 08:00-13:00u mijn Vodafon sim-kaart geleverd krijgen, van welke het abonnement op 20 juli in zou gaan. Ik heb de hele ochtend zitten wachten en mijn werkprogramma hiervoor aangepast om thuis te kunnen zijn. Om 13:48u ontvang ik een SMS met de melding dat de levering rond 14:20u zou plaats vinden. Ik ben wederom thuis gebleven, sterker nog in heb in de voortuin staan werken om op de levering te wachten. Om 14:45u was er nog geen levering geweest. Vervolgens zie ik online onderstaande melding:
19 jul. 2017 14:24 1
Opdracht niet uitgevoerd, contractant/contactpersoon niet aanwezig
19 jul. 2017 14:24 2
Transport geregistreerd, afspraak dient nog gemaakt te worden
19 jul. 2017 09:32 1
Vertrek van depot
Ik heb direct het koeriersbedrijf Dynalogic gebeld. Deze vertelde mij dat de koerier wel was langs geweest en zelfs een briefje in de bus had gedaan. Onmogelijk!!!!

Dynalogic wilde niets doen om de levering alsnog voor elkaar te krijgen en verwees mij terug naar Vodafone met het advies om een nieuwe afspraak in te plannen. Gevolg is nu dat ik per 20-7 als zelfstandig ondernemer telefonisch onbereikbaar ben, doordat een koerier van Dynalogic zijn werk verzuimt te doen.

Fouten kunnen gebeuren, maar het was al eerder is het aanloop proces fout gegaan. Namelijk:

1) Ik heb een SMS ontvangen met de melding dat ik mijn mail moet bekijken. De bestelling ligt klaar en neem contact met ons op om een leverdatum in te plannen. Ik heb deze mail niet ontvangen en op 12 juli verzoek ik online tot het nogmaals toesturen van betreffende e-mail
2) Ik krijg bericht dat mijn verzoek binnen 5 dagen beantwoord zal worden. Op 14 juli krijg ik een email met de mail met de melding dat het Vodafone niet lukt binnen 5 dagen te reageren op mijn verzoek
3) Op 17 juli heb ik telefonisch contact opgenomen met Vodafone en er is toe direct de afspraak ingepland voor 19 juli tussen 08:00-13:00u. De eerste afspraak van levering tussen 08:00-13:00u waarvoor ik thuis ben gebleven, werd zonder berichtgeving niet nagekomen. . Ik heb op 19 juli na mijn contact met Dynalogic direct Vodafone gebeld. Zij verwezen mij in eerste instantie weer terug naar Dynalogic. Geen van beide partijen nemen verantwoording voor deze fout.

Als klant van Vodafone, maakt het mij niet uit aan wie Vodafone hun leveringen uitbesteed, zij blijven voor mij als Vodafone klant eindverantwoordelijke voor de juiste levering en het nakomen van gemaakte afspraken. De medewerking van Vodafone was nul. Ik heb de voorgaande missers aangegeven en de hinder die ik als zelfstandig ondernemer ondervind als ik telefonisch niet bereikbaar ben. Ik heb verzocht dat ze contact op zouden nemen met de koerier, zodat deze kon omdraaien en alsnog langs kon komen. Hij kon namelijk nog niet ver weg zijn, daar deze zogenaamd net langs was geweest. Maar dat was onmogelijk. Ik heb verzocht een spoed koerier in te schakelen op de 19e of de 20e juli om de fout te herstellen. Ik heb verzocht de levering donder de 20e te doen, maar ook dat was niet mogelijk want die routes waren al gepland. De medewerking van Vodafone, was nihil en het enige voorstel wat zij mij volgens hun vaste protocol konden bieden was levering op vrijdag 21 juli. Ik ben de 19e de hele dag thuis gebleven voor de levering, maar daar ik op de 21e overdag echt niet kan regelen thuis te zijn i.v.m. werk kan dit pas in de avond geleverd worden. De opmerking van de Vodafone medewerkster daarop was “tja, dat is uw probleem”. Gevolg 2 dagen niet telefonisch bereikbaar, wat mij als zelfstandig ondernemer geld kost.

Ik ben van mening dat in dit geval een nieuwe klant die een volledige pakket van internet, tv, telefoon en mobiel gaat afnemen bij Vodafoon, nog voor aanvang van de overeenkomst zo in de wacht gezet mag worden door fouten van zowel Vodafone als Dynalogic. Klant niet verantwoordelijk stellen voor het oplossen van het niet leveren, door deze vervolgens zelf maar naar de dichtstbijzijnde Vodafone winkel te sturen.
Daar geen van beide partijen wilde meewerken is er vervolgens een afspraak gemaakt voor 21 juli tussen 17:00-20:00u. Verassend genoeg heb ik opnieuw geen koerier gezien, maar heb ik wel bericht gekregen dat ik niet thuis zou zijn geweest. Ik vraag me af waar deze goede man dan aan de deur heeft gestaan, maar niet bij mij.
Vrijdag 21 juli zou er opnieuw tussen -deze keer-, 17:00-20:00u door Dynalogic worden geleverd. Opnieuw ben ik hiervoor thuis gebleven. Maar tevergeefs. Ook deze keer heb ik geen koerier aan de deur gehad. Wel een mail waarin stond dat k niet thuis zou zijn geweest. Ik heb Dynalogic gemaild, dat er wederom niemand aan de deur is geweest. Maar hierop hebben zij tot nu toe niet gereageerd.
Omdat ik er al geen vertrouwen meer in had, dat de gemaakte afspraak van 21 juli deze keer wel zou worden nagekomen, ben ik gelukkig op 20 juli zelf naar de Vodafone winkel gegaan. Zij hebben mij gelukkig wel goed geholpen, want anders had ik tot minimaal 24 juli zonder telefoon gezeten. Om dit te regelen heb ik hiervoor de eerste twee cliënten van de dag moeten annuleren.
Ik heb de klacht ook bij Dynalogic gemeld. Via klacht.nl heb ik het bericht gehad dat zij hun verantwoordelijkheid voor hun disfunctioneren niet willen nemen en mijn klacht niet in behandeling willen nemen. Ik hoop dan ook dat Vodafone wel zijn verantwoording neemt. Zo niet dan blijf ik geen klant bij Vodafone.
Ik moest dan zelf maar naar de dichtstbijzijnde Vodafone winkel gaan, welke op 6km in het centrum is. Ik heb hiervoor de eerste twee cliënten van de dag moeten annuleren, wat mij €179.90 heeft gekost. Ik heb reiskosten en parkeerkosten gemaakt. Voor deze kosten wil ik graag gecompenseerd worden.
Deze klacht is ook gemeld op klacht.nl en bij Dynalogic

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fuzz-et