Klacht: Vlucht geannuleerd

op 26 april 2016 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Op 22 maart 2016 een 15-daagse ‪vakantie‬ geboekt naar ‪‎Gambia‬ via ‪Kras‬ met ‪TuiFly‬. Vervolgens vol aan de voorbereiding geslagen: plannen gemaakt met betrekking tot excursies, afspraken gemaakt met de GGD voor inentingen e.d. Heel leuk allemaal met het vooruitzicht op een mooie vakantie. Gister (1,5 week!?), echter nog geen 1 minuut nadat ik de voorgeschreven Malaria pillen afhaalde bij de apotheek, kreeg ik een telefoontje van Kras. Tui heeft de terugvlucht geannuleerd, of we even andere reisdata kunnen aangeven!? Of een aantal dagen minder op vakantie, of een aantal dagen langer (op kosten van hun). Vanwege werk en afspraken in Nederland natuulijk niet mogelijk geweest om zoiets in 1x te bepalen. Mail gestuurd, geen reactie op gehad. Volgende dag vroeg gebeld, vliegtuig zat vol voor de reisdata die zij opgaven. “We gaan wel even alternatieven voor jullie zoeken”!? Oftewel, vakantie Gambia door de neus geboord. Later werd ik teruggebeld, met de mededeling dat ze niks konden vinden binnen de prijsklasse!? Meerkosten zouden betaald worden in eerste instantie volgens Kras, maar ook dit kon ineens niet meer!? Dus en geen Gambia en voorlopig helemaal niks. Maaaarrrr.. ze kunnen wel kosteloos onze vakantie annuleren en het geld terugstorten. Oftewel, “zijn we ook van die lastige mensen af”. Niet te geloven, om 1,5 week voor een vakantie een vlucht te annuleren en met geen passende oplossingen te komen. Ja, een tegemoetkoming van € 50,- per persoon (mits wij onze reis omboekten). Verder geen reden gekregen waarom uberhaubt de vlucht is geannuleerd. Net met TuiFly gebeld, ook zij konden en mochten geen reden geven voor annuleren van de vlucht. Of we donderdag maar even kunnen terugbellen, en dan heeeeeeel misschien de reden kunnen krijgen waarom de vlucht is geannuleerd. Moeten maar contact opnemen met Kras, aangesloten bij hunzelf… Eerste en laatste keer bij Kras geboekt…

Wanneer Kras met een toepasselijke oplossing komt en nu zomaar probeert om van ons af te komen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kras over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

Bericht van Kras

1 jaar geleden -

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 28 april 2016 om 12:59 geantwoord

Geachte heer Visser,
We vinden het vervelend dat uw terugvlucht niet meer gaat en uw geboekte vakantie daardoor geen doorgang kan vinden zoals gepland. We betreuren dit en hebben ons best gedaan om binnen onze mogelijkheden diverse alternatieven aan te dragen. Het spijt ons indien onze mogelijkheden niet voldoen aan uw wensen. Onze reserveringsafdeling ziet uw keuze met belangstelling tegemoet.
Yvonne

Alle klachten die gemeld zijn door Robert1991