Klacht: Vlucht bij gate geweigerd omdat paspoort geen 6 maanden geldig is

op 28 augustus 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Gisteren in alle vroegte naar Schiphol vertrokken voor onze vakantie naar Hurghada. We zouden om 14.00 uur gaan vliegen en waren om 10.15 uur aanwezig op Schiphol, ruimschoots op tijd dus. We hebben direct ingecheckt, mijn man kon zijn bagage direct op de band zetten maar bij mijn paspoort werd er even een handboekje doorgebladerd voor ik mijn koffer op de band kon zetten. Vreemd, maar dacht er verder niet bij na. Daarna door naar de volgende paspoort controle en weer een stuk verder de bodyscan etc. en weer paspoortcontrole. De laatste uurtjes wachten wat rond geslenterd tot het tijd was om te boarden. Daar zei de stewardess dat mijn paspoort nog maar 3 maanden geldig was en het 6 maanden moest zijn, iets wat me totaal is ontgaan. We werden apart gezet terwijl zij aan bellen was en werd mij verteld dat de vlucht geweigerd werd en we onze bagage weer op konden halen. Ze vertelde ons dat als we bij het inchecken hadden gezien dat mijn paspoort nog maar 3 maanden geldig was ik een noodpaspoort aan hadden kunnen vragen maar daar was het toen al te laat voor, we konden niet meer mee. We zijn naar de bagageruimte gelopen om onze koffers op te halen en in de tussentijd belde mijn man met Kras (waar we onze vakantie hadden geboekt) maar die man zei dat hij niets voor ons kon doen behalve proberen om nog wat kosten voor ons terug te krijgen. We hebben 2,5 uur op onze koffers zitten wachten, in die tijd is mijn man 2 keer naar de balie gelopen om te vragen waar de koffers waren tot ze erachter kwamen dat die waarschijnlijk wel mee waren op het vliegtuig naar Hurghada. We hebben een claim ingediend en kregen de belofte dat we binnen een dag of 2 onze koffers thuis bezorgd zouden krijgen. Diep teleurgesteld zijn we weer naar huis gegaan, we hadden ons zo op deze vakantie verheugd. Een jaar lang keihard gewerkt en gespaard om van deze welverdiende vakantie te genieten maar helaas mocht het niet zo zijn. Ik ben me er terdege van bewust dat het paspoort mijn eigen verantwoording is maar als de eerste dame bij het inchecken mij had verteld dat mijn paspoort niet aan de eisen voldeed en ik een noodpaspoort aan had moeten vragen (waar we meer dan genoeg tijd voor hadden gehad) had ik nu dus heerlijk in het zwembad gelegen. Dit gaat me uiteraard geen tweede keer gebeuren maar ik vind dat er betere controles op de paspoorten moet zijn en misschien in de reis documentatie heel duidelijk het belang van het paspoort nakijken aanhalen ipv. 1 klein zinnetje van de 10 pagina’s tekst. We hebben nog geen uitsluitsel omdat het gisteren pas is gebeurd maar het zit er dik in dat we die ā‚¬ 1500.- gewoon kwijt zijn en er niks voor terug hebben šŸ™

Het liefst binnen 3 dagen nog een vlucht naar Hurghada om toch nog iets van een vakantie te hebben maar dat zit er niet meer in en anders een gedeelte van het bedrag terug ontvangen zodat we een beginnetje hebben om voor een volgende vakantie te sparen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Claudiaantje65