Klacht: Vliegtickets reserveren.

op 10 augustus 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Toen wij onze reis naar Indonesie geboekt hebben bij D-reizen Sittard (30 januari) is ons medegedeeld dat wij plaatsen in het vliegtuig met extra beenruimte tegen betaling konden reserveren. Dit is voor ons van groot belang omdat wij alle 3 tussen de 1,85 en 1,90 lang zijn en de vliegtijd naar Bali 17 uur betreft. Wij zouden hierover van D-reizen bericht ontvangen als de stoelen vrij zouden komen. Dit zou ruim van te voren zijn en die stoelen zouden niet weg zijn. Per toeval kwamen we erachter dat er al vele stoelen weg waren in het vliegtuig. Direct hebben wij zelf diverse malen telefonisch contact opgenomen met D-reizen Sittard. Van hun kregen wij telkens de mededeling dat wij op een bericht van hun moesten wachten. Daarbij kregen we telkens wisselende tijden te horen dat dit van 30 dagen tot 30 uur van te voren pas te boeken is. Wat dus nu onzin blijkt. Na veel heen en weer gebeld met D-reizen Sittard hebben we zelf uiteindelijk contact opgenomen met KLM en wat bleek, zitplaatsreservering had meteen vanaf het moment van het boeken van de reis geboekt kunnen worden. Doordat we nu te laat waren, zijn er geen geschikte plaatsen meer beschikbaar voor de heenreis voor ons. KLM heeft wel meteen voor de terugreis plaatsen met extra beenruimte kunnen reserveren. Dit allemaal in 5 minuten tijd geregeld. Waar KLM dus een geweldige hulp biedt aan zijn reizigers schiet dit er bij D-reizen flink in. Ik verwijt de medewerkers van D-reizen Sittard dan ook nalatigheid om een klant goed te informeren en helpen ondanks ons herhaaldelijk verzoek en noodzaak voor zitplekken met extra beenruimte. Zij hebben zelf dus nooit de moeite gedaan om na onze veelvuldige verzoeken om zelf eens contact op te nemen met KLM. Als ze dit wel gebeurt was dan was meteen alles opgelost geweest.
Wij hebben een aantal telefoontjes en veel tijd besteed aan contact met D-reizen. Sinds mei toen wij hierachter kwamen is dit al bezig. Voor deze kosten en de behoorlijke frustratie over de gang van zaken wensen wij een ander antwoord dan alleen maar een telefonisch excuus en het zal nooit meer gebeuren! Hier hebben wij dus niks aan… Deze gang van zaken heeft een hoop voorpret aan onze vakantie verpest, en hoe we ons na de heenreis in de krappe beenruimte met onze lengtes zullen voelen geeft geen goed gevoel voor de start van onze vakantie. Ik zelf heb al een historie met rugklachten en die zullen door het gebrek aan ruimte in de normale stoel alleen maar verergeren.

Deze situatie is alleen maar ontstaan door nalatigheid van D-reizen Sittard. Zij hadden dit hele probleem kunnen voorkomen met 1 telefoontje naar KLM! Maar kennelijk was dit teveel moeite om te doen voor klanten die hun zuurverdiende geld aan D-reizen hebben gegeven om een vakantie te boeken.

We hebben een aantal klachten naar D-reizen zelf gestuurd, maar op deze zijn geen reacties gekomen! D-reizen sittard heeft ons vertrouwen ernstig geschaad. ik zou dus graag zien dat iemand anders binnen de organisatie deze klacht op zich neemt.

Compensatie voor tijd en frustratie die we zelf in deze reis hebben moeten stoppen, omdat men bij d-reizen zijn werk niet goed doet.
Ik snap dat deze situatie niet meer opgelost kan worden met een upgrade in plaatsen in het vliegtuig, maar iets van compensatie voor deze situatie is op zijn plaats.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 11 augustus 2017 om 14:18 geantwoord

Goedemiddag,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie klacht op klacht.nl. Het is spijtig om te horen dat jullie ervaring met de D-reizen vakantiewinkel in Sittard niet goed is bevallen.

Ik zie dat mijn collega in de winkel jullie heeft gebeld naar aanleiding van de klacht per mail. Ik wil dit graag voor jullie verduidelijken aangezien dit soms een complex verhaal kan zijn. Als je een reis boekt kan dit bij; een reisbureau die de reis inboekt bij een touroperator (in dit geval Corendon), rechtstreeks bij een touroperator of je boekt zelf alles los zoals het ticket, de transfer en het hotel. Voor het maken van een stoelreservering zit er geen verschil in de eerste twee optie van boeken. Het verschil zit er in dat je via een touroperator boekt in plaats van rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij. Als je via een touroperator boekt zitten hier bepaalde voorwaarden aan zoals het aantal dagen voor vertrek voor je in een boeking kunt van de vliegtuigmaatschappij. Bij Corendon in combinatie met KLM wordt de boekingscode om in te loggen bij KLM pas 30 dagen voor vertrek actief. Mocht je rechtstreeks bij KLM boeken dan is het eerder mogelijk om in te loggen en een stoelreservering te maken. Hierdoor kan het zijn dat de comfort stoelen al gereserveerd zijn voor de 30 dagen als je pas kan inloggen via de touroperator. Dat KLM een uitzondering maakt de stoelen voor jullie te reserveren is natuurlijk fantastisch maar omdat wij dit via Corendon hebben geboekt is dat voor ons niet mogelijk buiten de 30 dagen om. Ik begrijp dat dit cru is tegenover klanten die boeken via een touroperator maar dit zijn de afspraken die gemaakt zijn tussen Corendon en KLM.

Wij proberen altijd het onderste uit te kan te halen voor onze klanten maar wij kunnen nooit beloven dat bepaalde stoelen beschikbaar zijn.Uiteraard doen wij hier wel onze uiterste best voor. Zoals mijn collega telefonisch ook heeft proberen uit te leggen is het helaas niet meer mogelijk om de stoelen op de heenreis aan te passen en onze excuses dat ons dat niet is gelukt voor jullie.

Aangezien dit de voorwaarden zijn die hangen aan een pakketreis is het helaas niet mogelijk hier een compensatie voor te geven. Uiteraard betreuren mijn collega's en ik het wel dat jullie geen fijne ervaring hebben gehad voor het begin van de reis. Ik hoop dat jullie toch een fantastische reis gaan hebben.

Met vriendelijke Groet,

Marijn - Webcare Team

Heeft op 14 augustus 2017 om 13:47 geantwoord

Dan moet je niet tegen klanten vertellen dat alles wel goed komt en vervolgens alles op z'n beloop laten gaan. Zelfs als de klant aan de bel trekt. Nogmaals u collega in sittard had 1! telefoontje kunnen plegen met de algemene klantenservice van KLM en iets kunnen regelen voor ons. Dat of ze hadden kunnen zeggen als je die stoelen wilt neem zelf even contact op KLM dan heb je ze 100% zeker. Dat beide was een goede manier geweest om je klanten te helpen. Dus wat nu is gebeurd is werkelijk schandalige klantenservice die is geleverd door d-reizen. U zegt het onderste uit de kan proberen te halen voor u klanten? Daar merken de klanten anders niet veel van. Hetgeen door dreizen gedaan is, is namelijk noppes. Dan had ik beter direct via corendon kunnen boeken. had ik jullie tenminste geen geld opgeleverd voor niks doen...

Alle klachten die gemeld zijn door Drie vrienden naar Bali