Klacht: Verzuimde opzegging door hollandsnieuwe

op 08 juli 2016 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Geachte heer/mevrouw,

Mijn 17-jarige zoon is van Tele2 overgestapt naar hollandsnieuwe. Hierbij is nummerbehoud aangevraagd. Echter kreeg hij via een sms het bericht dat het nummerbehoud is afgewezen. Er stond in de sms “niet” vermeld dat mijn zoon daarom contact op moest nemen met hollandsnieuwe of dat hij nu zelf zijn abonnement bij Tele2 op moest zeggen.
Omdat, zonder dat wij daarvan op de hoogte zijn gesteld, het abonnement bij Tele2 doorloopt, is er inmiddels al 65 van de betaalrekening afgeschreven. En 10 juli zal er weer een bedrag volgen.

Ik heb zojuist een collega van het CallCenter gesproken. Bij hem heb ik aangegeven dat jullie niet volledig zijn geweest in de berichtgeving van de sms. Omdat er alleen vermeld was dat nummerbehoud niet mogelijk was, heeft hij geen actie ondernomen. Hij ging er namelijk nog steeds van uit dat jullie het abonnement bij Tele2 op zouden zeggen.

Omdat er steeds nog kosten werden afgeschreven bij Tele2 heeft mijn man 10 mei jl. Tele2 gebeld. Zij gaven aan dat zij nooit een verzoek voor opzegging van jullie hebben ontvangen. Dus het lijkt erop dat jullie verzuimd hebben om op te zeggen en hiervan zijn wij nu de dupe.
Wij vragen u daarom om een bewijs van opzegging die jullie naar Tele2 hebben gestuurd.
Rechtsbijstand geeft daarnaast aan dat jullie juridisch verplicht zijn om in een sms te vermelden wat de gevolgen zijn als nummerbehoud niet mogelijk is. Ook moeten jullie in de sms vermelden welke actie(s) de klant moet ondernemen.

Uw collega van het Callcenter heeft aangeven dat hij een coulance van 10 euro tegoed wil geven. Ik heb dit aanbod afgeslagen omdat het niet tegemoet komt aan de aard van de klacht.

Ik ben tevreden als onze onkosten van 66 euro worden vergoed.
Daarbij komt nog een kleiner bedrag van 24 juni t/m 10 juli.

Indien u niet aan bovenstaand verzoek kunt doen wil ik graag een bewijs van de opzegging hebben die jullie destijds bij Tele2 hebben ingediend.

Verder wil ik graag zien dat jullie de tekst in de sms aanpassen zodat het voor een klant duidelijk/helder is dat hij zelf het abonnement op moet zeggen. Een klein regeltje bespaart de klant heel veel ellende en kosten. Deze extra service komt ten goede aan jullie merknaam "hollandsnieuwe".

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hollandsnieuwe over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Luca.98