Klacht: verzuim inzake levering nieuwe bril

op 31 augustus 2018 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Mijn moeder (Albertje Herskamp, 81 jaren) heeft op 17 juli 2017 een nieuwe bril bij Hans Anders in Meppel gekocht. Bij de voorbereiding had ze haar oude bril meegenomen. daar is tijdens de opname en het maken van de offerte niet naar gekeken.

Direct kreeg ze last van klachten bij het gebruik van de bril, ze werd duizelig en dit gaf haar tevens een onzer gevoel. Ze heeft het twee weken aangekeken en is en is vervolgens teruggegaan naar uw vestiging te Meppel. Ze werd weggestuurd met het advies dat ze nog moest wennen aan de nieuwe bril.

Omdat de klachten bleven is ze op 6 november 2017 teruggegaan. Er is ten opnieuw een oogmeting gedaan bij Hans Anders, die bleek niet af te wijken van de meeting die eerder was gedaan en een meting van de oogarts. Echter bleek wel dat één van de gazen niet goed was. Deze werd vervangen, echter de klachten bleven ook bij de ‘herstelde’ bril!

Bij een nieuw onderzoek, bleek op 2 januari dat het leesgedeelte van haar glazen afwijkt van die van oude bril (die van de oude bril was namelijk groter). De medewerkers van Hans Anders schoven vervolgens de verantwoordelijk van zich en deelde mijn moeder mee dat dat ze maar nieuwe glazen moest kopen…….

Ik kan hier slechts het volgende over zeggen:

Mijn moeder heeft ruim binnen de door Hans Anders zelf aangegeven garantie periode van 2 maanden dat ze niet kon wennen aan de nieuwe multifocale bril (garantie Hans Anders: dan ruilen we die om).

Wanneer Hans Anders de klachten oplost zonder meerkosten of dat het betaalde bedrag wordt teruggestort.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 31 augustus 2018 om 13:14 geantwoord

Beste arjher,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik vind het heel erg jammer om te horen dat de bril van mevrouw niet naar wens was. Ik heb ondertussen begrepen dat u of uw moeder contact heeft gehad met de regiomanager. In overleg is er besloten dat mevrouw de bril komt inleveren en zij haar geld terug krijgt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit hierbij uw klacht.

Romy
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door arjher