Klacht: Verzendkosten retour worden niet vergoed

op 31 juli 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb een aantal kledingstukken gekocht bij Light in de Box.
Na ontvangst van het pakket, bleek dat veel o.a een broek en blouse, bestelt in maat 3XL, veel te klein zijn geleverd. Dit is ook met foto’s aangetoond. De bestelde maten zijn conform de door Light in de Box gevoerde maattabel besteld.

Vanuit Light in de BOx kreeg ik het volgende te horen
Bij deze willen wij u mededelen dat alleen retourneringen van producten met kwaliteitsprobleem in aanmerking komen voor een volledige terugbetaling. Voor retourneringen van producten zonder kwaliteitsprobleem, dient de klant zelf de verzendkosten voor de retournering te betalen. We raden u aan om bij het lokale postkantoor navraag te doen betreffende de exacte verzendkosten naar Polen.

Ik heb dus mijn pakket per PostNL verstuurd naar Polen, 25 euro. Echter deze krijg ik niet vergoed om de door Light in de Box onderstaande reden:

Gezien de verzendkosten reeds betaald zijn aan het postkantoor om het pakket aan te leveren kunnen die kosten niet meer terugbetaald worden aan u, noch de verzekering die hiermee gepaard gaat.

Light in de Box heeft als policy dat indien er kwaliteit problemen zijn (en het lijkt me dat als er maat 3xl wordt besteld en er een maatje M wordt geleverd, overigens staat er wel een 3xl label in).

Als de verzendkosten 25 euro worden vergoed.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

Bericht van Light in the box

2 maanden geleden - wat is het bestelnr, dan geven wij dit door aan onze klantenservice, sorry voor het ongemak. mvrgr

Reactie van de melder van de klacht Nathalie Tijssen

2 maanden geleden - Beste Marianne, Het betreft ordernummer 1706080223436616. Met vriendelijke groet, Nathalie

Alle klachten die gemeld zijn door Nathalie Tijssen